دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 مرداد 1397 - 19:27
در جلسه ستاد اقتصادی دولت به ریاست رئیس‌جمهور؛

وزیران سه وزارتخانه، بسته‌های تأمین، توزیع و نظارت کالاهای اساسی و دارو را ارائه کردند

در جلسه ستاد اقتصادی دولت که روز پنج‌شنبه به ریاست رئیس‌جمهور تشکیل شد، وزیران صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و بهداشت و درمان، بسته‌های تأمین، توزیع و نظارت کالاهای اساسی و دارو را ارائه کردند.
کد خبر : 302733

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، براساس این بسته‌ها که در تکمیل«طرح ساماندهی ارز» تهیه شده است، 20 قلم کالای اساسی و مورد نیاز مردم که برای تهیه یا تولید آن، نیاز به تامین ارز دولتی به نرخ رسمی است، در کلیه مراحل، از ثبت سفارش، تأمین ارز تا ترخیص، حمل و توزیع، مورد نظارت قرار می‌گیرد و به منظور بهره‌گیری از نظارت مردمی، با شفافیت کامل اطلاع‌رسانی عمومی می‌شود.


علاوه بر دستگاه‌های تخصصی مسئول، سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان نیز با تقویت امکانات خود در استان‌ها، برای جلوگیری از سوء‌استفاده و انحراف منابع، وظیفه بازرسی و نظارت را به عهده خواهد گرفت.


واردکنندگان این کالاها باید از پیشینه مثبت عملکرد برخوردار باشند و رعایت کلیه ضوابط قیمت‌گذاری، عرضه به موقع و نحوه توزیع را تعهد کنند.


وزارت صنعت، معدن و تجارت، قیمت این کالاها را برای مصرف‌کننده نهایی اعلام می‌کند و نرخ ارز برای این دسته از کالاها، تا اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۸، تغییر نخواهد کرد.


انتهای پیام/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب