دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
وبسایت خبری لوکال؛

مدیریت مصرف آب در فرانسه چگونه است؟

وبسایت خبری لوکال نوشت: مسئولین فرانسه ۸۶ قانون محلی برای صرفه‌جویی در مصرف آب تصویب کردند.
کد خبر : 302724

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری آنا، در پی افزایش دما در فرانسه و کاهش ذخایر آبی این کشور، مقامات محلی فرانسه دست به کار اقداماتی برای مبارزه با کمبود آب در سرتاسر کشورشان شده‌اند.


وبسایت خبری لوکال نوشت: به دنبال موج گرمایی که سرتاسر اروپا را در بر گرفته، در 46 سازمان در بخش‌های مختلف فرانسه قوانین محدود کننده برای مصرف آب ابلاغ شده است. هر یک از این سازمان‌ها، حداقل یک طرح را برای کاهش استفاده از آب، اجرا کرده‌اند و در حال حاضر نیز 86 قانون محلی برای استفاده از آب در این نواحی تصویب شده است.


کشاورزان در مناطقی همچون لورت، که سطح آب به میزان هشدار دهنده‌ای رسیده است، برای کاهش مصرف آب در مصارف کشاورزی آموزش می‌بینند. به منظور جلوگیری از پر کردن استخرها و شستشوی ماشین‌ها نگهبانانی استخدام شده‌ و حتی فواره‌های آب نیز خاموش شده‌اند. کشاورزان از ساعت 10 صبح تا 6 عصر، حق آبیاری زمین‌هایشان را ندارند.


ماهانه، گزارشی در مورد وضعیت آب از سوی سازمان‌های محیطی محلی منتشر می‌شود که مشخص می‌کند میزان حساسیت وضعیت هر منطقه چقدر است و مسئولان بر اساس آن تصمیم می‌گیرند که چه تمهیداتی را بیاندیشند.
برای اطمینان از اجرای قوانین مربوط به شرایط کم آبی از سوی مردم این مناطق، پلیس نیز با دولت همکاری می‌کند و در صورتی که کسی این قوانین را نقض کند، افسران پلیس می‌توانند برای او جریمه‌هایی در نظر بگیرند که حداقل 1500 یورو و در صورت تکرار به 3000 یورو بالغ می‌شود.


با این حال، شرایط آب فرانسه هنوز بحرانی نیست. طبق اعلام کارشناسان، در حال حاضر به خاطر بارش فراوان باران در بهار، ذخایر آبی این کشور کافی است. سال گذشته، کم آبی در فرانسه محسوس‌تر بود اما اقدامات مسئولان در جهت محدود کردن مصرف آب که از اوایل خردادماه تا اواخر پاییز سال گذشته به طول انجامید، این کشور را از روبرو شدن با بحران کم آبی نجات داد.


انتهای پیام/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته