دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

ماجرای اشک‌های حبیب ایل‌بیگی پس از تماشای «تنگه ابوقریب»

قائم‌مقام بنیاد سینمایی فارابی گفت: پس از تماشای فیلم «تنگه ابوقریب»‌ نمی‌توانستم جلوی اشک‌هایم را بگیرم و تا چند روز که اسم فیلم می‌آمد اشکم سرازیر می‌شد.
کد خبر : 302679

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری آنا، فیلم سینمایی «تنگه ابوقریب» به کارگردانی بهرام توکلی که با کسب 6 سیمرغ، پدیده جشنواره فجر بود و از چهارشنبه در سینماهای تهران به اکران درآمد، مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.


حبیب ایل‌بیگی در رابطه با این فیلم گفت:‌ فیلم سینمایی تنگه ابوقریب که برنده بهترین فیلم و بهترین کارگردانی جشنواره فجر سال ٩۶ بوده و در سینماهای کشور اکران شده، در دوران جشنواره و پس از تماشای فیلم نمی‌توانستم جلوی اشک‌هایم را بگیرم و تا چند روز که اسم فیلم می‌آمد اشکم سرازیر می‌شد.


قائم مقام بنیاد سینمایی فارابی افزود: شاید با دیدن کمتر فیلمی از دفاع مقدس این حالت برایم اتفاق افتاده بود اما ماجرای فیلم شبیه حال این روزهای ما است؛ پذیرش برجام و دلخوشی اینکه می‌تواند به بحران‌ها پایان دهد، مانند پذیرش قطعنامه ۵۹۸ فیلم است.


وی اضافه کرد: خارج شدن آمریکا از برجام و تحریم‌های جدید و دشمنی‌های عربستان و رژیم صهیونیستی مثل حمله رژیم بعث بعد از قطعنامه است؛ شباهت‌های فیلم با شرایط امروزمان کم نیست، مردمی که مورد حمله قرار گرفتند و خانه و کاشانه‌شان را از دست دادند و در عقب کامیون‌ها مأیوسانه از جنگ فرار می‌کنند مانند یأس و ناامیدی این روزهای مردم ما می‌ماند.


ایل‌بیگی اضافه کرد: من هنوز امیدوارم و فکر می‌کنم بچه‌هایی از جنس بچه‌های گردان عمار که قهرمانانه آن حماسه را در آن روز تاریخی آفریدند، همچنان هستند و برای حفظ تنگه ابوقریب زمانه ما، از راه خواهند رسید.


وی در پایان یادآور شد: دست همه دست‌اندرکاران فیلم به‌ویژه سعید ملکان، بهرام توکلی، محمدرضا منصوری،حمید خضوعی ابیانه و بازیگران فیلم درد نکند.


انتهای پیام/4072/4073/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته