دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 بهمن 1393 - 13:12

گفت‌وگوی تلفنی روسای جمهوری آمریکا و چین درباره مذاکرات هسته‌ای و امور سایبری

روسای جمهوری امریکا و چین در تماسی تلفنی بر تلاش برای دستیابی به وافقنامه‌ای در زمینه سرمایه‌گذاری متقابل و نیز رفع اختلافات برسر امور مربوط به امنیت سایبری تاکید کردند.
کد خبر : 3026

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از خبرگزاری «اسکای‌نیوز» عربی، کاخ سفید اعلام کرد: «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری امریکا و «شی جین پینگ» همتای چینی‌اش امروز چهارشنبه در گفت‌وگویی تلفنی بر لزوم اقدام فوری نسبت به رفع اختلافات برسر امور مربوط به امنیت سایبری تاکید کردند.


براساس این گزارش، همکاری در زمینه‌های اقتصاد، تجارت، امور دفاعی، انرژی، محیط زیست، زیرساخت‌ها و فرهنگ بخش دیگر گفت‌وگوی تلفنی «اوباما» و «شی» بود.
رئیس‌جمهوری آمریکا همچنین با تاکید بر اهمیت دادن واشنگتن به توسعه اقتصاد جهان و دو کشور چین و آمریکا، گفت: کاخ سفید تلاش می‌کند تا دو کشور به توافقنامه‌ای در زمینه سرمایه‌گذاری متقابل دست یابند.


از سوی دیگر، مقام‌های دو کشور در حال برنامه‌ریزی برای سفر رئیس‌جمهوری چین به آمریکا هستند تا با انجام آن بسیاری از اختلاف نظرهای موجود میان خود را کاهش دهند. این سفر قرار است به مناسبت هفتادمین سالگرد تاسیس سازمان ملل متحد صورت گیرد.


گزارش‌های منتشر شده نشان می‌دهد که سفر «شی جین پینگ» به آمریکا سپتامبر سال جاری اعلام شده است، اما هنوز انجام این سفر قطعی نشده است.


کاخ سفید همچنین در بیانیه خود افزود: روسای‌جمهوری‌ آمریکا و چین تاکید کردند که مذاکرات هسته‌ای با مشارکت آمریکا، روسیه، چین، انگلیس، فرانسه و آلمان با هدف دستیابی به توافقات مورد نظر ادامه خواهد داشت تا دو طرف به توافق نهایی دست یابند.


آنان همچنین ابراز امیدواری کردند که دو طرف مذاکره کننده تا فرصت باقی‌مانده به آنچه که مورد علاقه آنان است، دست یابند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب