دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 مرداد 1397 - 02:00
آنا گزارش می‌دهد؛

بالا و پایین سکه طلا

قیمت سکه طلا که طی چند روز گذشته روند کاهشی داشت در تغییر جهت شگفت‌انگیزی در مدار صعودی قرار گرفت.
کد خبر : 302578

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری آنا، قیمت سکه طی دو هفته اخیر روند افزایشی داشت و قیمت‌ها در کوتاه‌ترین زمان ممکن رشد چشمگیری کرد که موجب تعجب همگان شد.


قیمت سکه هر روز رکوردهای جدید را به نام خود ثبت میکرد و کمتر کسی تا آن زمان فکر می‌کرد که قیمت سکه به رقم 4 میلیون و 700 هزار تومان برسد، این روند صعودی به حدی سریع پیش می‌رفت که همگان در انتظار ثبت قیمت 5 میلیون تومانی برای سکه بودند.


اما در حالی که همگان در انتظار رکورد جدید دیگری از سکه بودند، ارائه بسته جدید ارزی از سوی رئیس جدید بانک مرکزی همانند آب بر روی آتش عمل کرد و به ناگاه روند صعودی قیمت‌ کاهش یافت.


قیمت سکه که تا پیش از این رکورد 4 میلیون و 700 هزار تومان را ثبت کرده بود تا قیمت 3 میلیون تومان کاهش یافت و حباب آن فروکش کرد.


محمد کشتی‌آرای رئیس کمیسیون طلا و جواهر دلیل این کاهش قیمت را ارائه بسته ارزی از سوی بانک مرکزی اعلام کرده و گفته بود: با کاهش قیمت ارز دادوستد‌ها شفاف‌تر و در نهایت فشار روانی در بازار طلا و سکه کمتر شد.


در حالی که کارشناسان پیش‌بینی کرده بودند حباب سکه طی روزهای آینده با عرضه سکه‌های پیش‌فروش شده از سوی بانک مرکزی مجددا کاهش یابد اما، به ناگاه شرایط به گونه دیگری رقم خورد و از صبح روز گذشته روند صعودی قیمت‌ها مجددا آغاز شد و در پایان روز به رقم 3 میلیون و 765 هزار تومان رسید و تعجب همگان را برانگیخت.


اکنون با شرایط به وجود آمده مسئولان اقتصادی کشور باید به چرایی این موضوع بپردازند که با توجه به کاهش قیمت سکه طی روزهای گذشته، چگونه این کالا علی‌رغم آغاز عرضه 2‌میلیون و 580 هزار قطعه سکه پیش‌فروش از سوی بانک مرکزی مجددا دچار جهش قیمتی شده است.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب