دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 مرداد 1397 - 02:05

ونزوئلا دست به گریبان بحران‌های اقتصادی

کارشناسان اقتصادی معتقدند حتی در صورتی که صنعت نفت ونزوئلا رشد یابد، این کشور هنوز تا بهبود از سقوط اقتصادی راه درازی را در پیش دارد.
کد خبر : 302568

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری آنا، ونزوئلا با وجود ظرفیت بالای تولید نفت هنوز نتوانسته میزان تولید خود را به نرخ مطلوب برساند. از طرفی نرخ تورم در این کشور بسیار بالاست و اقتصاد این کشور حتی در صورت افزایش تولید نفت، راه درازی را برای بهبود از رکود شدید اقتصادی در پیش دارد.


شبکه فاکس‌نیوز در گزارشی با اشاره به نرخ تولید شرکت نفتی دولتی پی‌دی‌وی‌اس‌آ در ونزوئلا نوشت: میزان تولید نفت خام این شرکت به طور متوسط به 1.5 میلیون بشکه در روز بالغ می‌شود.


منابع آگاه در اوپک اعلام کرده‌اند که تولید نفت ونزوئلا در خردادماه به 1.34 میلیون بشکه در روز کاهش یافته که در صورت عدم احتساب کشمکش‌های بین سال‌های 2002 تا 2003، به پایین‌ترین میزان خود در هفتاد سال گذشته رسیده است.اما اکنون که پس از سال‌ها صنعت نفت ونزوئلا در حال بهبود، سقوط اقتصادی این کشور، مانع از توسعه این صنعت می‌شود.


آمارهای اداره اطلاعات انرژی آمریکا نشان می‌دهد که تولید نفت ونزوئلا از سال 1997 به بعد، روند نزولی را طی کرده و سرعت این روند، اخیراً افزایش داشته است. در سال 1997، میزان تولید نفت ونزوئلا 3.2 میلیون بشکه در روز بود. از سال 2002 تا 2015 نیز میزان تولید نفت این کشور در حدود 2.5 میلیون بشکه در نوسان بود. در نهایت تولید نفت این کشور در ابتدای سال 2017 با کاهش مواجه شد و به 1.6 میلیون بشکه در روز رسید.


کارشناسان معتقدند که حتی در صورت رشد نرخ تولید نفت ونزوئلا، بهبود این کشور از وضعیت نابسامان اقتصادی، زمان خواهد برد. صندوق بین‌المللی پول، خردادماه اعلام کرد که بحران اقتصادی ونزوئلا رو به وخامت گذاشته و نرخ تورم در این کشور ممکن است تا پایان سال 2018 به یک میلیون درصد برسد.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته