دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 مرداد 1397 - 04:38
فوق تخصص آلرژی و ایمونولوژی بالینی:

حدود 10 درصد از آسم‌ها مقاوم به درمان است

یک فوق تخصص آلرژی و ایمونولوژی بالینی بیان کرد: برخی بیماران مبتلا به آسم پس از مدتی مصرف کورتن به مقاومت دارویی مبتلا می‌شوند که این افراد باید داروهای تزریقی دریافت کنند.
کد خبر : 302506

مریم محلوجی‌راد در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا درباره آسم‌های مقاوم به درمان، گفت: حدود پنج تا کم‌تر از 10 درصد آسم‌ها مقاوم به درمان است، یعنی بیمار با مصرف داروهای مختلف دچار بهبود علائم نمی‌شود.


وی افزود: در این دسته از بیماران پزشکان ناچار به تجویز داروهای قوی‌تری مانند کورتن است که البته برخی بیماران پس از مدتی در برابر مصرف این دارو نیز مقاوم می‌شوند که در این صورت پزشک باید داروی قوی‌تری مانند داروهای تزریقی برای بیماران تجویز کند.


این فوق تخصص آلرژی و ایمونولوژی بالینی با بیان اینکه برخی بیماران با دریافت داروهای تزریقی نیز دچار حساسیت پوستی می‌شوند، خاطرنشان کرد: ابتدا دارو برای بیمار تزریق می‌شود و در صورت عدم بروز حساسیت باید نسبت به تزریق اقدام کند.


وی افزود: اگر بیمار دچار حساسیت پوستی شد نباید این دارو را دریافت کند؛ زیرا حساسیت ناشی از آن موجب بروز مشکلات جدی‌تری برای بیمار می‌شود.


محلوجی‌راد بیان کرد: در افرادی که داروهای تزریقی موجب بروز حساسیت می‌شود، پزشک باید کورتن‌های قوی‌تری تجویز کند که البته مصرف این داروها هم عوارضی برای بیمار به همراه دارد اما برای بهبود علامت راهی دیگری وجود ندارد.


انتهای پیام/4009/4038/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته