دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 مرداد 1397 - 23:08

رسوایی تغییر نتایج به نفع مردان در دانشگاه ژاپنی

نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که یک دانشگاه علوم پزشکی واقع در توکیو به مدت 10سال نتایج آزمون ورودی خود را دستکاری می‌کرده تا مردان بیشتر از زنان فرصت پزشک شدن پیدا کنند.
کد خبر : 302499

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از گاردین، وکیل‌هایی که این تحقیقات را انجام دادند با تایید گزارش‌های منتشر شده در رسانه‌های داخلی ژاپن اعلام کردند: «دانشگاه علوم پزشکی توکیو نتایج تمامی آزمون‌های ورودی سال 2006 به بعد را تغییر داده است.»


مسئولان این دانشگاه گفته‌اند این موضوع نباید اتفاق می‌افتاده و در آینده تکرار نخواهد شد. آن‌ها همچنین اعلام کردند تمامی افرادی که فرصت قبولی از آن‌ها گرفته شده وارد دانشگاه خواهند شد هرچند توضیحی درباره نحوه انجام این کار ارائه ندادند.


این رسوایی زمانی رخ داد که کارشناسان مشغول تحقیق درباره قبولی مشکوک فرزند یکی از مسئولان وزارت آموزش و پرورش ژاپن در این دانشگاه بودند. ظاهرا، دانشگاه مذکور با وعده دریافت بودجه تحقیقاتی حاضر شده تا به فرزند یکی از مقامات وزارت‌خانه پذیرش غیرقانونی بدهد.


مقام وزارت‌خانه‌ای و رئیس سابق دانشگاه هر دو به پرداخت و دریافت رشوه متهم شده‌اند.


تحقیقات اخیر همچنین نشان داد که دانشگاه ژاپنی به میزان 20 درصد از نمره همه داوطلبان حاضر در مرحله اول آزمون ورودی سال جاری کاسته و سپس همین مقدار را به نمره کسب شده توسط داوطلبان مذکر افزوده است. از قرار معلوم، دستکاری‌های مشابهی در سال‌های قبل نیز انجام شده است. این دانشگاه در توضیح دلایل این تخلف گفته زنان در صورت مادر شدن دست از کار می‌کشند یا از مدت خدمت خود می‌کاهند.


گفتنی است، فرزند مقام وزارت‌خانه برای سه بار متوالی در آزمون ورودی این دانشگاه مردود شده بوده و نهایتا با افزوده شدن غیرقانونی 20 نمره به نتایج نهایی توانسته حد نصاب لازم را کسب کند.


انتهای پیام/4077


انتهای پیام/

برچسب ها: توکیو ژاپن
ارسال نظر
قالیشویی ادیب