دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 مرداد 1397 - 18:23
مربی تیم ملی تیراندازی در گفتگو با آنا:

مدال‌آوری تیراندازان درجاکارتا سخت خواهد بود/امیدوارم پرچمداری تمرکز احمدی را بهم نزند

مربی تیم ملی تیراندازی گفت: باتوجه به اینکه میزبان بازی‌های آسیایی جاکارتا تصمیم گرفت رشته تیراندازی در بخش تیمی را حذف کند کار مدال‌آوری ما کمی سخت شده است.
کد خبر : 302486

ابراهیم اینانلو در گفتگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا درباره آخرین وضعیت تیراندازان قبل از اعزام به بازی‌های آسیایی جاکارتا گفت: این دوره برای ما سخت‌تر از دوره قبل است به دلیل این‌که تیراندازی به درخواست تیم اندونزی در بخش تیمی حذف شد و همین موضوع، کار را برای ما سخت کرد. در دوره گذشته در اولین روز یک مدال طلا و نقره به دست آوردیم و همچنین تیراندازان ما در بخش تیمی دوم شدند. با توجه به این شرایط مسلماً تکرار این نتایج در این دوره کمی سخت‌تر خواهد بود.


وی ادامه داد: تیراندازی ایران از زمان لازلو به اوج قدرت رسید. ما در چند سالی که این مربی هدایت تیم ملی تیراندازی را برعهده داشت مدال‌های رنگارنگی کسب کردیم و سه تیرانداز ما تا مرحله فینال المپیک پیش‌ رفتند. شرایط فعلی تیم اعزامی به جاکارتا هم خوشبختانه خیلی خوب است و ما در این دوره ترکیبی از جوانان و با تجربه‌ها را در اختیار داریم. من به کسب نتایج موفق در این دوره خوش‌بین هستم هر چند که گفتم کار، کار سختی است.


مربی تیم ملی تیراندازی در پاسخ به این‌ سوال که در این دوره از مسابقات تیم ملی اردوی کمتری نسبت به دور قبل برگزار کرده است گفت: در دوره گذشته به دلیل ارتباطاتی که لازلو داشت در چندین مرحله به اردوهای هانوفر اعزام شدیم اما در این دوره این اتفاق نیفتاد البته ناگفته نماند که سفارت آلمان هم با ما همکاری نکرد و وقت مصاحبه به تیراندازان برای صدور ویزا نداد. از همین روی ما نتوانستیم ویزا را به موقع بگیریم و همین باعث شد ما این اردو را از دست بدهیم. البته از مسابقه‌های جهانی و مونیخ ما فشنگ آوردیم که هم برای جاکارتا و هم برای مسابقه‌های جهانی جوابگوی ما خواهد بود.


اینانلو در ادامه به وضعیت تیراندازان اشاره کرد و افزود: در این دوره آرمینا صادقیان در تفنگ بادی به میدان می‌رود و نجمه خدمتی هم در تفنگ بادی و هم در سه وضعیت تیر می‌زند. رشته میکس رشته جدیدی است که امسال به بازی‌های آسیایی اضافه شده است البته این رشته در المپیک هم وجود دارد به همین دلیل هیچ فرقی نمی‌کند که مدال ما در رشته بادی یا میکس باشد. در این دوره امیرمحمد نکونام که در مسابقه‌های جوانان مونیخ هم در سال گذشته و هم امسال عملکرد قابل قبولی داشته به عنوان نماینده تیم حضور دارد.


وی ادامه داد:‌ در تفنگ بادی همان‌طور که گفتم دو نفر تیر می‌زنند که در دوره گذشته آنها سه نفر بودند که خودشان یک تیم محسوب می‌شدند اما متأسفانه امسال کشور میزبان رشته‌های تیمی را به طور کامل حذف کرده است بنابراین تیراندازان ما تنها باید در انفرادی خودشان را نشان بدهند.


اینانلو در پاسخ به این‌ سوال که نجمه خدمتی نسبت به گذشته افت کرده و آیا فدراسیون خواسته که او در ترکیب تیم ملی باشد، اظهار کرد: نه به نظر من چنین نیست اتفاقاً خدمتی نسبت به گذشته با تجربه‌تر شده است اما همان‌طور که گفتم 70 درصد مدال‌های ما در دوره‌های گذشته به خاطر تیمی بودن ما بود. آرمینا صادقیان و الهه احمدی در این دوره از بازی‌ها در مسابقات انفرادی بادی شرکت می‌کنند. همچنین دوباره الهه احمدی و مه لقا جام بزرگ در انفرادی در تفنگ سه وضعیت به میدان می‌روند. اما نجمه خدمتی در رشته میکس با امیر محمد نکونام تیم میکس تفنگ بادی 10 متر را تشکیل می‌دهند.


مربی تیراندازی در مورد پیش‌بینی کسب مدال تیراندازی در بازی‌های آسیایی عنوان کرد: همان‌طور که گفتم کار ما سخت است حدود 100 شرکت‌کننده در این مسابقات حضور دارند که از بین این تعداد تنها هشت نفر به مرحله فینال راه پیدا می‌کنند ضمن اینکه از بین این هشت نفر باز هم عده‌ای ریزش می‌کنند. از طرفی تیراندازی در آسیا فوق‌العاده محبوب است و کشورها سرمایه‌گذاری‌های کلانی بر روی این رشته دارند به طوری‌که امسال در مسابقه‌های جهانی کشور هند به دلیل کسب نتایج قابل قبول باعث تعجب همگان شده بود. تیم ما هم تلاش خود را می‌کند و من مطمئن هستم که ایران هم برای برخی کشورها مدعی است و آنها می‌دانند که تیراندازان ما می‌توانند کار آنها را سخت کنند.


وی در پایان به پرچمداری الهه احمدی در بازی‌های آسیایی جاکارتا اشاره کرد و گفت: به نظر من پرچمداری چه در بازی‌های آسیایی و چه در المپیک کار خیلی سختی است به این خاطر که تمام رسانه‌ها و دوربین‌ها به پرچم‌دار توجه می‌کنند و از این رو ممکن است از نظر روحی روانی این مساله ذهن ورزشکار را درگیر کند ضمن این‌که پرچمدار باید در یک خط مستقیم حرکت کند و حمل آن پرچم برای بانوان هم کار سختی است در هر حال من نمی‌خواهم بگویم که از انتخاب الهه ناراضی هستم اما امیدوارم پرچمداری تمرکز او را برای بازی‌های آسیایی از بین نبرد.


انتهای پیام/4057


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته