دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 مرداد 1397 - 16:03
با تلاش شورای حل اختلاف استان فارس صورت گرفت؛

نجات قاتل شیرازی از چوبه دار پس از 6 سال

پرونده یک محکوم به قصاص نفس، با تلاش چندین ماهه اعضای شعبه 76 ویژه صلح و سازش استانی فارس، پس از گذراندن مراحل قانونی با صلح و سازش مختومه و جوان 34 ساله از طناب دار نجات یافت.
کد خبر : 302468

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از دادگستری استان فارس، در راستای اجرای سنت حسنه عفو و گذشت و عمل به روایات اسلامی از طرف خانواده مقتول و با دستور ریاست شوراهای حل اختلاف فارس یک پرونده محکوم به قصاص نفس به شعبه 76 ویژه صلح و سازش استانی ارجاع و با تلاش شبانه‌روزی اعضای شعبه، پرونده در نهایت منجر به صلح و سازش شده و اولیای دم مقتول مراتب رضایت کامل و بدون قید و شرط خود را اعلام کردند.


این گزارش حاکی است این قتل در 6 مرداد ماه سال 91 در یکی از روستاهای دشت ارژن فارس اتفاق افتاده و در آن جوانی به نام علی پس از مشاجره لفظی با ضربات چاقو به قتل می‌رسد.


پس از شکایت اولیای دم و اعتراف متهم، جرم محرز و حکم به قصاص نفس صادر شد که پس از تایید رأی صادره در دیوان عالی کشور جهت اجرا به شعبه 7 اجرای احکام شیراز ابلاغ و در تاریخ 26 آبان ماه 94 پرونده به منظور ایجاد مصالحه به شعبه ویژه صلح و سازش استانی ارجاع شد.


گفتنی است با تلاش شعبه ویژه مصالحه قتل عمد شوراهای حل اختلاف استان فارس برای اخذ رضایت با برگزاری 20 جلسه با اولیای‌دم و ملاقات با زندانی و پس از گذشت 40 ماه نهایتاً با همکاری و مساعدت و گذشت اولیای‌دم، قاتل از چوبه‌ دار رهایی یافت.


انتهای پیام/4009/4076/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته