دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 مرداد 1394 - 16:41

آغاز نشست اضطراری ناتو با محوریت امنیت ترکیه

۲۸ عضو ناتو امروز سه‌شنبه در پاسخ به درخواست رئیس‌جمهوری ترکیه در بروکسل نشستی اضطراری برگزار کردند.
کد خبر : 30246

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از «آسوشیتدپرس»، «ینس استولتبرگ» دبیرکل ناتو در آغاز این جلسه اضطراری با ابراز همدردی با مردم و دولت ترکیه و بیان اینکه تروریسم از هر نوع که باشد قابل توجیه نیست، گفت: از آن‌جا که مرزهای ترکیه و دروازه جنوب‌شرقی ناتو بی‌ثبات شده است، برگزاری جلسه‌ اضطراری اقدام درستی بود.


بر اساس این گزارش، جلسه اضطراری ناتو که پشت درهای بسته آغاز شده است، پنجمین نشست از این نوع جلسات است که در تاریخ ۶۶ ساله ناتو برگزار می‌شود.


«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه صبح امروز سه‌شنبه پیش از سفر به چین در کنفرانسی خبری از ناتو خواسته بود که برای کمک به ترکیه در جنگ با گروه تروریستی داعش در سوریه و عراق آماده شوند.


رئیس‌جمهوری ترکیه در این کنفرانس خبری گفت: غیر ممکن بود که روند صلح با کردها با وجود ادامه حملات آنها به ترکیه با پیشرفت مواجه شود.


ترکیه یکی از ۲۸ کشور عضو ناتو است و تنها پایگاه نظامی ناتو در منطقه خاورمیانه در این کشور قرار دارد. این درخواست ترکیه براساس ماده ۴ پیمان ناتو صورت گرفت که بر اساس آن، هر یک از اعضای ناتو که مرزها یا امنیت کشور را، به عنوان مرز محدوده ناتو، در خطر می‌بیند می‌تواند درخواست برگزاری جلسه اضطراری برای همفکری میان اعضا کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته