دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 مرداد 1397 - 05:30
شناگر تیم ملی در بازی‌های آسیایی جاکارتا:

شانس زیادی برای کسب مدال در جاکارتا نداریم/ عدم موفقیت مربی مایکل فلپس در ایران

شناگر تیم ملی گفت: اگر واقعیت را بخواهید کسب مدال در بازی‌های آسیایی دور از دسترس است و شانس زیادی برای ایستادن روی سکو نداریم.
کد خبر : 302407

مهدی انصاری در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، درباره اردوهای تیم ملی شنا برای اعزام به بازی‌های آسیایی 2018 جاکارتا گفت: نمی‌شود پذیرفت شرایط عالی بوده اما بد هم نبوده است. البته در مقایسه با کشورهای سوریه و اردن که اردوی‌شان را در آمریکا برگزار کرده‌اند یا سنگاپوری که شناگر آن توانست در المپیک مدال طلا را از چنگ مایکل فلپس خارج کند اردوهای‌مان ضعیف‌تر بوده است.


وی افزود: من در یک اردوی ارتفاع در ارمنستان شرکت کردم و یک هفته هم در ترکیه در اردو بودم و در روز پایانی هم که مسابقه داشتیم. خستگی و فشار روی ما زیاد بوده ولی خوشبختانه از رکوردهایی که به ثبت رسانده‌ایم رضایت دارم و امیدوارم بتوانیم در جاکارتا این رکوردها را تیپر و ثبت کنیم.


شناگر تیم ملی با اشاره به بازی‌های آسیایی 2014 اینچئون گفت: من در آن رقابت‌ها در مسابقه‌های 100 متر پروانه بند عینکم پاره شد و در رقابت‌های 100 متر هم کتفم در رفت. برای همین نتوانستم در آن رقابت‌ها کار خاصی انجام دهم. بعد از اینچئون به من اعلام کردند که باید عمل جراحی کنی و اگر این کار را انجام می‌دادم دیگر نمی‌توانستم شنا کنم. در این چهار سال اخیر درد داشتم ولی با فیزیوتراپی تمریناتم را دنبال کردم تا بتوانم در تیم ملی شنا باقی بمانم.


شنای ایران شانسی برای کسب مدال آسیایی ندارد


وی در واکنش به این موضوع که علیرضا یاوری هم‌تیمی‌اش اعلام کرده ایران در بخش تیمی چهار در 100 متر آزاد شانس رسیدن به مدال برنز را در جاکارتا دارد، گفت: همیشه باید واقعیت‌ها بیان شود مدال برای ما دور از دسترس است. کسانی که معتقدند ما می‌توانیم مدال بگیریم عملکرد بقیه کشورها را با دقت نگاه نکردند. ما تا همین چند وقت پیش دمای آب استخر آزادی که در آن تمرینات‌مان را دنبال می‌کردیم سرد بود و 10 روز است که این مشکل حل شده است. هر روز می‌آمدیم به مسئولان استخر می‌گفتیم که آب را گرم کنند و تا زمانی که آب گرم می‌شد زمان را برای تمرین مناسب از دست می‌دادیم. برای همین هم می‌گویم که بهتر است با حقیقت مواجه شویم.


انصاری افزود: کشورهای دیگر ننشسته‌اند که رقابت‌های ما را نگاه کنند. اینکه عنوان شده ما یک ثانیه با رکورد ثبت‌شده در بازی‌های اینچئون که منجر به کسب مدال برنز شده بود، فاصله داریم دردی را از ما دوا نمی‌کند چراکه تمامی رقبا رکوردهای‌شان را ارتقاء داده‌اند. ژاپن، چین، قزاقستان و کره‌جنوبی شناگران بسیار آماده‌ای دارند که توانسته‌اند در المپیک مدال بگیرند. باید این واقعیت گفته شود که ما هرچقدر هم رکوردهای‌مان را بهبود ببخشیم نمی‌توانیم فاصله‌ای که با کشورهای رقیب‌مان داریم را حداقل در بازی‌های آسیایی جاکارتا جبران کنیم.



نیاز به حضور در کمپ‌های برتر جهان


وی یادآور شد: ما در اردوی ارتفاع ارمنستان شرکت کردیم که فضای بسیار خوبی داشت و از لحاظ امکانات نسبت به دیگر اردوهایی که قبلاً در آن شرکت می‌کردیم بهتر بود اما به عنوان مثال کمپ آریزونا در آمریکا ارتفاع سه هزار پا دارد در صورتی که کمپ ارمنستان ارتفاع دو هزار پا داشت یا ما کمپ تنریف در اسپانیا را داریم که بهترین شناگران جهان به این کمپ می‌روند. بنیامین پرود شناگر اوکراینی که توانست پس از 9 سال رکورد 50 متر پروانه جهان را بشکند در کمپ تنریف تمرین‌هایش را انجام می‌داد. یکی از عواملی که مانع می‌شد تا شناگران بتوانند رکوردشکنی کنند استفاده از مایوهای بلندی بود که تا زانو کشیده می‌شد و به دلیل چسبندگی فراوانی که داشت سرعت عمل را پایین می‌آورد ولی در کمال تعجب شناگر اوکراینی توانست رکورد 50متر پروانه را بشکند. پس نتیجه می‌گیریم تمامی کشورهای دنیا به خصوص آنهایی که در شنا دارای نام و اعتباری هستند تلاش مستمر خود را ادامه می‌دهند تا عناوین جهانی را تصاحب کنند.


مربی مایکل فلپس هم در ایران موفق نمی‌شود


شناگر تیم ملی در خصوص این‌که عملکرد خشایار حضرتی سرمربی تیم برای شناگران کشورمان رضایت‌بخش بوده یا خیر، گفت: اگر باب بومن مربی مایکل فلپس به ایران بیاید و همین امکاناتی را که ما در کشور داریم به او بدهیم نمی‌تواند کار خاصی انجام دهد. من در مسابقه‌های جهانی مجارستان در حال گرم کردن که بودم کاملاً حس کردم چقدر ما نیاز به استخر استاندارد داریم. وقتی مسئولین صحبت می‌کنند می‌گویند ما استخرهای بسیار زیادی در کل کشور داریم. حرف من این است که ما استخر استاندارد نداریم تنها استخر استاندارد ما آزادی است که آن هم در حال فسیل شدن است و امکانات لازمه را ندارد. بنابراین ما نباید از آقای حضرتی انتظار کار خارق‌العاده‌ای داشته باشیم.


انگیزه لازم را برای پیشرفت داریم


انصاری در پایان در خصوص اینکه ایران می‌تواند این امید را داشته باشد که در مسابقه‌های المپیک توکیو شناگرانی داشته باشد که نیاز به سهمیه وایلد‌کارت نداشته باشند، تصریح کرد: از چند ماه پیش برنامه‌های اردویی بسیار خوبی شروع شده است اگر همین روند پس از بازی‌های آسیایی نیز ادامه پیدا کند و حتی بهتر هم شود ما به المپیک صعود می‌کنیم ولی شرط آن قطع نشدن اردوها پس از بازی‌های آسیایی است. نباید به نتایج شناگران در جاکارتا توجه شود بلکه باید هدف بلندمدتی که شروع شده ادامه پیدا کند. من در رقابت‌های باکو در ماده 150 متر پروانه رکوردشکنی کردم و جالب اینکه مربیان هند و سنگاپور می‌گفتند شما مربی خارجی داشتید. اگر مربی ایرانی بالای سرتان بود نمی‌توانستید چنین رکوردی را ثبت کنید. پس ما انگیزه لازم برای پیشرفت را داریم ولی باید مورد حمایت قرار بگیریم.


انتهای پیام/4048


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته