دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 بهمن 1393 - 12:55
در جمع خبرنگاران؛

ظریف: وامدار حمایت‌های رهبر انقلاب هستیم/ کسانی دستشان بسته است که با فشار خواستند ملت ایران را به زانو درآورند

وزیر خارجه کشورمان با تأکید بر اینکه "اگر حمایت مردم و رهبری از مذاکرات نباشد، کار پیش نمی‌رود"، گفت: همیشه دیدگاه‌ها، رهنمودها و خط قرمزهایی که مقام معظم رهبری مطرح کرده‌اند، نقشه راهنمایی بوده که ما از آن استفاده کرده‌ایم.
کد خبر : 3023

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، محمد جواد ظریف که صبح امروز در راهپیمایی 22 بهمن تهران حضور یافت، در جمع خبرنگاران، با اشاره به فرمایش‌های اخیر رهبر معظم انقلاب درباره توافق یک مرحله‌ای در مذاکرات با 1+5، گفت: دیدگاهی که بنده خودم دنبال کردم همین بوده است و خوشحالم نظر مقام معظم رهبری هم همین است.


وزیر امور خارجه کشورمان همچنین خاطرنشان کرد: اگر حمایت مردم و رهبری نباشد کار پیش نمی‌رود. خوشحالیم مردم خوب ما همواره در کنار تیم مذاکره‌کننده بوده‌اند و ما واقعاً وامدار مقام معظم رهبری هستیم.


وی درباره پیام حضور باشکوه مردم در این راهپیمایی و جشن ملی، یادآور شد: مردم ما همیشه در کنار دولت و در خط رهبری انقلاب حضور داشته‌اند و این حضور ادامه خواهد داشت.


رسیدن به توافق نیازمند اراده سیاسی طرف مقابل است


رئیس دستگاه دیپلماسی کشور در پاسخ به سؤالی مبنی بر این‌که "آیا تا پایان سال به توافق با گروه 1+5 خواهیم رسید؟"، گفت: رسیدن به توافق مستلزم اراده سیاسی طرف مقابل است. اگر اراده باشد همین الان می‌توان توافق کرد اما اگر اراده نباشد 10 سال هم مذاکره کنیم به نتیجه نمی‌رسیم.


ظریف با اشاره به تهدیدها علیه ایران و اظهاراتی که از دست بسته بودن ایران در مذاکرات سخن می‌گوید، گفت: مردم ایران با مقاومت خود به دنیا نشان دادند که هرگز زیر بار ذلت نخواهند رفت و راه پیشرفت شان باز است.


وزیر خارجه تصریح کرد: آنکه دستش بسته است کسانی هستند که تلاش کردند با فشار مردم را به زانو درآورند و نتوانستند و هیچ وقت هم نخواهند توانست.


ظریف درباره تکرار اتهامات علیه ملت ایران از زبان مقامات آمریکایی مبنی بر حمایت ایران از تروریسم دولتی اظهار کرد: این حرف‌ها تازگی ندارد و همیشه آن را تکرار کرده‌اند. برای ما مشخص است که کسانی که این حرف‌ها را می‌زنند برای خوشایند طرف‌های خودشان است.


وی در پایان تأکید کرد: امروز شاهدیم که تروریسم دولتی در سرزمین‌های اشغالی علیه مردم فلسطین چه کار می‌کند و مشخص است چه کسانی از تروریسم و داعش حمایت می‌کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته