دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
دبیر اجرایی جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد:

سادگی و تکیه بر آموزه‌های تئاتر، امیدبخشی و اثرگذاری به دنبال دارد

دبیر اجرایی سیزدهمین جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد گفت:بی‌تکلف بودن و سادگی‌ این جشنواره، در عین حال که تکیه بر تکنیک و آموزه‌های تئاتر دارد می‌تواند اثرگذار، امیدبخش و برای مردم دست ‌یافتنی باشد.
کد خبر : 302278

علی هوشمند در گفتگو با خبرنگار تئاتر خبرگزاری آنا درباره تاثیر جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در تئاتر استان قزوین گفت: این رخداد که از رویدادهای مردمی است و در بطن جامعه اجرا می‌شود، متفاوت از جنس کارهای هنری است که ویژه هنرمندان یا قشر خاص به تولید رسیده است.


وی ادامه داد: این جشنواره بازخورد مردمی بسیار زیادی دارد و همین بی‌تکلف بودن و سادگی‌اش در عین حال که تکیه بر تکنیک و آموزه‌های تئاتر دارد می‌تواند اثرگذار، امیدبخش و برای مردم دست‌یافتنی باشد.


دبیر اجرایی جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد بیان کرد: یک نوجوان، ممکن است در یک کار حرفه‌ای سخت وارد شود اما در جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد خود را در کنار گروه‌ها می‌بیند و آنها را از جنس خود می‌داند بنابراین بیشتر تشویق به بودن در کنار آنها می‌شود.


وی اظهار کرد: شاید یکسری از گروه‌های نیمه‌حرفه‌ای در جشنواره‌ها به پختگی رسیده‌ باشند و در یک دهه شاهد شکل‌گیری چهار یا پنج گروه باشیم ولی در مقوله تئاتر بچه‌های مسجد در طول دو سال 40 گروه نمایشی ثبت‌ شده و به 309 نفر عضو رسیده‌ایم. این امر نشان از پذیرش است اگرچه بعد از عضویت افراد، مسئله ترویج، شناسایی استعدادها، تقویت و آموزش‌ آنها مطرح است که باید از سوی ما انجام شود، اما آغاز کار توسط علاقه‌مندان و بر اساس تمایل درونی‌شان انجام می‌شود.


هوشمند درباره موضوع نمایش‌ها تشریح کرد: اقدامی که اداره‌کل هنرهای نمایشی حوزه هنری و شورای سیاست‌گذاری انجام داده‌اند، تمهیدات قابل توجهی بوده که اولین گام تفکیک جنسیتی گروه‌هاست که باعث راحتی افراد و تولید اثر در گروه هم‌جنس می‌شود. مهم‌تر از این امر، مدت زمان کوتاه آثار نمایشی است که مبتنی بر ارزش‌های دینی و مسجدی و آموزه‌های ائمه معصومین و دفاع‌مقدس است که همه آنها تحت فضای مسجد اجرا می‌شود.


وی در سخنانش تصریح کرد: آکسسوار، لباس، موسیقی و بازی‌ها در چارچوب مسجد خواهد بود چرا که خاستگاه آثار مسجد است و نمایش‌ها در مسجد تمرین می‌شود. برخی از هیات امنا‌ها ممکن است این حضور را تاب نیاورند اما این امر با توجه به تجربه همایش سال گذشته که با موضوع مذهب بود، باعث همراهی افراد شد، بنابراین اجرای نمایش تحت عنوان جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد نیز با استقبال روبه‌رو خواهد شد.


هوشمند درباره تبلیغات و اطلاع‌رسانی در سطح استان گفت: با توجه به اینکه امسال کنگره سه هزار شهید استان قزوین هم برگزار می‌شود، این رویداد با جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در هم تنیده شده و اطلاع‌رسانی محیطی برای آن شده است. هم از فضاهای اداری و ظرفیت‌های شهری برای تبلیغات بهره‌ گرفته شده ضمن اینکه رسانه استان هم به عنوان رسانه محلی همراه ما بوده است. همچنین برپایی نشست‌های خبری از دیگر برنامه‌ها برای آگاهی‌بخشی نسبت به این رویداد بوده است.


انتهای پیام/4031/


انتهای پیام/

برچسب ها: استان قزوین
ارسال نظر
هلدینگ شایسته