دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 مرداد 1397 - 01:42

دیوار حائل رژیم صهیونیستی اطراف فلسطین به دریا رسید

وزارت دفاع رژیم غاصب صهیونیستی با انتشار اولین تصاویر از یک دژ دریایی اطراف نوار غزه سعی دارد بیش از پیش فلسطین اشغالی را در جامعه جهانی منزوی کند.
کد خبر : 302267

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از راشا‌ تودی، تصاویری که در پایگاه اینترنتی وزارت دفاع رژیم صهیونیستی و سپس در کانال یوتیوب این وزارتخانه منتشر شد کامیون‌هایی را نشان می‌دهند که مشغول ساخت یک دیوار سنگی مصنوعی هستند. این دیوار از آب‌های ساحلی نوار غزه سربرآورده است.


اسرائیل با طرح ادعای بی‌اساس مطرح کرده است که این مانع دریایی به‌منظور جلوگیری از حملات تروریستی از سمت غزه ساخته می‌شود. آویگدور لیبرمن وزیر دفاع رژیم جعلی صهیونیستی در صفحه توئیتری خود نوشت: «ما برای ساخت موانع زمینی و دریایی در اطراف غزه از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند. حماس در حال از دست دادن توانایی خود در حمله به اسرائیل است!»


این دیوار دریایی در امتداد نوار ساحلی حدود 3 کیلومتری مرز شمالی غزه واقع شده است و طبق شنیده‌ها ساخت‌وساز در این محل در دو ماه گذشته ادامه داشته است.


بیانیه مذکور همچنین نوشت: «این پروژه به دنبال تجربیات کسب شده در جنگ سال 2014 در نوار غزه طراحی شده و هدف اصلی آن مقاومت در برابر تهدیدات دریایی می‌باشد."


انتظار می‌رود ساخت این دیوار سنگی تا پایان سال جاری میلادی به پایان برسد و تا فاصله 200 متری در دریای مدیترانه پیش برود. هزینه احداث این سازه تقریبا 6.7 میلیون دلار برآورد شده است.


محاصره غزه توسط رژیم اسرائیل و مصر از سال 2007 تاکنون ادامه داشته است، یعنی زمانی که حماس کنترل این منطقه را به دست گرفت. محاصره دریایی، دسترسی ماهی‌گیران را به فاصله سه مایلی از ساحل محدود می‌کند. نیروی دریایی اسرائیل به طور مداوم کشتی‌های خارجی که سعی در شکست محاصره دارند را شناسایی می‌کند.


به گزارش آنا، اخیرا نظامیان رژیم صهیونیستی برای دومین بار در یک هفته یک کشتی اروپایی حامل هواداران فلسطینیان را که قصد داشتند محاصره نوار غزه را بشکنند، توقیف کرد.


این محاصره بی‌رحمانه اقتصاد غزه را با مشکل مواجه کرده است و ضمن افزایش آمار بیکاری این منطقه را با کمبود انرژی مواجه ساخته است. سازمان ملل متحد در سال 2015 هشدار داد که در صورت ادامه محاصره تا سال 2020، غزه غیرقابل سکونت خواهد شد.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته