دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 مرداد 1397 - 17:41
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت‌وگو با آنا:

تلگرام طلایی هزینه‌های کشور را به باد داد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی جلسه این کمیسیون با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات را تشریح کرد.
کد خبر : 302230

سیدحسین نقوی‌حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا،‌ در تشریح جلسه امروز عصر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه کمیسیون میزبان محمدجواد آذری‌جهرمی بود، اظهار کرد: وزیر ارتباطات در این جلسه به سوال نصرالله پژمان‌فر نماینده مردم مشهد مبنی بر علت حمایت نکردن از پیام‌رسان‌های داخلی چیست؟ پاسخ داد.


وی افزود: وزیر ارتباطات و معاونانشان در این جلسه گزارشی از نحوه پیشرفت شبکه ملی مجازی و حمایت‌ها از پیام‌رسان‌های داخلی ارائه دادند؛ اما پاسخ‌های آذری‌جهرمی نماینده سوال کننده را قانع نکرد.


نقوی‌حسینی با بیان اینکه حدود هفت ماه قبل موجی آغاز شد که باید پیام‌رسان‌های یله و رها در کشور کنترل شوند و ارتباطات به شبکه ملی فضای مجازی هدایت شوند، گفت: قرار بود فعالیت پیام‌رسان‌های خارجی در کشور محدود و پیام‌رسان‌های داخلی جایگزین آنان شوند و این موج انتقال در همان روزهای نخست بسیار در کشور قوی بود.


عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: کشور هزینه‌های سنگینی را در داخل و خارج در این زمینه داد و در نهایت به این منجر شد که تلگرام فیلتر شود و پیام‌رسان‌های داخلی تقویت شوند.


وی اضافه کرد: یک موج کوچ از پیام‌رسان‌های خارجی به داخلی هم آغاز شد و چند میلیون کاربر به سمت پیام‌رسان‌های داخلی آمدند که متأسفانه طی دو سه ماه گذشته این مهاجرت دوباره معکوس شد.


نقوی‌حسینی با بیان اینکه با این تصمیم تبلیغات زیادی شد که اینها با فضای مجازی مخالفند و فیلتر می‌کنند، اظهار کرد: با وجود پرداخت هزینه‌های تبلیغاتی و مالی در کشور بعد از چند ماه دوباره همه به پیام‌رسان‌های خارجی باز گشتند که کاتالیزور آن هم تلگرام طلایی شد که خود سیستم ایجاد کرده و کاملا باز است و اینگونه همه زحمات و تلاش‌ها در کشور به باد رفت و پیام‌رسان‌های داخلی افت شدیدی کردند.


نقوی‌حسینی خاطرنشان کرد: سوال از وزیر اینگونه بود که چه کسی باید پاسخ این همه هزینه و مطالبه را بدهد و چرا مصوبات شورای‌عالی فضای مجازی پیگیری و اجرا نشد.


انتهای پیام/4034


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته