دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 مرداد 1397 - 00:43
مدیر عامل شرکت شهربان شهرداری تهران:

ماموریت‌های انضباط شهری نباید همراه با قوه‌ قهریه باشد

مدیرعامل شرکت شهربان و حریم‌بان شهرداری تهران با تاکید بر این‌که در ماموریت‌های انضباط شهری باید از ابزار مدیریتی استفاده کرد نه از قوه قهریه، اعلام کرد: سیستم گزینش و آموزش نیروهای انضباط شهری متحول می‌شود.
کد خبر : 302203

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از روابط عمومی شهربان شهرداری تهران، محمدرضا علیپور در نشست شورای مدیران این مجموعه با بیان این‌که توفیق خدمتگزاری به مردم شریف تهران، یک سعادت بزرگ است که کوچکترین کوتاهی در مسیر این خدمت، خسران عظیم خواهد بود، اظهار کرد: سد معبر، تضییع حقوق شهروندی و تعرض به حقوق مردم عزیز است و این وظیفه قانونی ماست که سدمعبر را رفع کرده و آمد و‌ شد شهروندان را در کلانشهر بزرگ تهران تسهیل کنیم.


وی بر ضرورت اولویت‌بندی مناطق از منظر سطح و نوع سدمعبر برای انجام ماموریت‌های هدفمند و مؤثر، تاکید کرد و افزود: انتقال حسن نیت شهربان و مجموعه مدیریت شهری در حوزه انضباط شهری به شهروندان، از طریق مقید بودن مأموران به اجرای قوانین و ضوابط محقق می‌شود.


علیپور با تاکید بر این‌که فقط اشخاص دارای صلاحیت‌های لازم می‌توانند به عنوان نیروی انضباط شهری مشغول به خدمت باشند، ادامه داد: مجموعه شهربان با حساسیت ویژه بر گزینش مأموران انضباط شهری توسط پیمانکاران نظارت خواهد کرد.


مدیرعامل شهربان با اشاره به این‌که، بعد از پایش نیروها، آموزش آنان یک ضرورت حیاتی است، گفت: آموزش مؤثر، حرفه‌ای، کاربردی و میدانی نیروهای انضباط شهری و نمایندگان پیمانکاران باید مستمر باشد.


علیپور اضافه کرد: نشانه اثربخش بودن این آموزش‌ها این است که آثار آموزش‌ها باید به صورت ملموس در رفتار و عملکرد نیروهای انضباط شهری مشاهده شود.


وی با بیان این‌که در مأموریت‌های انضباط شهری اساساً نباید از قوه قهریه استفاده شود بلکه باید از ابزار مدیریتی بهره گرفت، گفت: تمامی مدیران ستاد شهربان موظف هستند به صورت مؤثر به وظایف خود در حوزه «نظارت عالیه» عمل کنند.


علیپور در پایان خاطرنشان کرد: همانگونه که با متخلفان انضباط شهری (سدمعبر و تخلفات ساخت و‌ساز) برخورد قانونی صورت می‌گیرد، با هرگونه رفتار خشونت‌بار از سوی مأموران انضباط شهری، عبور از قانون و مماشات‌ مشکوک با متخلفان انضباط شهری هم برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.


انتهای پیام/4009/4039/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته