دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

کسب عنوان قهرمانی تیم شنا توسط دانش‌آموزان ابتدایی سما واحد استان مرکزی

تیم شنا دانش‌آموزان ابتدایی سما استان مرکزی در نخستین دوره مسابقات شنا دانش‌آموزان پسر مقطع ابتدایی سما سراسری دانشگاه‌های آزاد اسلامی به مقام قهرمانی دست یافت.
کد خبر : 30220

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، نخستین دوره مسابقات ورزشی شنا کشوری دانش‌آموزان پسر مقطع ابتدایی سما به مدت دو روز و به میزبانی مرکز آموزشی و فرهنگی سما اراک با حضور جمشید وزیری مدیریت تربیت‌بدنی و سلامت سازمان سما، دکتر عباس شیخان معاونت دانشگاه و رئیس مرکز آموزشی و فرهنگی سما اراک، دکتر عزت‌الله شاه منصوری مدیر کل امور ورزش دانشگاه آزاد اسلامی اراک، مربیان، سرپرستان و دانش‌آموزان شرکت‌کننده در این دوره و جمعی از همکاران سمای اراک برگزار شد.


مدیریت تربیت‌بدنی و سلامت سازمان سما در ابتدای مراسم اختتامیه اهمیت مقوله ورزش را بسیار بالا ارزیابی کرد و گفت: همه سازمان‌ها و ارگان‌ها موظفند در راستای اهداف بلند ورزش گام بردارند. در این زمینه سازمان سما با تاسیس مدارس تخصصی ورزش در مراکز آموزشی وابسته در سراسر کشور از سال تحصیلی گذشته اقدامات خوبی را شروع کرده است و در کنار آن مسابقات ورزشی دوره ابتدایی را طراحی کرده که اولین دوره آن برای دانش‌آموزان پسر در مرداد ماه 94 در اراک برگزار شد.


جمشید وزیری با تشکر از همکاران سازمان سما، مربیان، سرپرستان و دانش‌آموزان شرکت‌کننده و عوامل اجرایی برگزاری مسابقات در واحد اراک تشکر و قدردانی کرد.


معاون دانشگاه و رئیس مرکز آموزشی و فرهنگی سما اراک با تشکر از مساعدت‌های حجت‌الاسلام دکتر احمد قلی‌زاده معاون دانشگاه و رئیس سازمان سما، معاونت فرهنگی و دانشجویی سازمان سما، بهمن اخوان ریاست شورای سیاستگذاری سازمان سما در استان مرکزی، مدیریت تربیت‌بدنی و سلامت و همکاران سازمان، از دکتر علیرضا نظام‌آبادی دبیر هیأت امنای استان مرکزی وسرپرست دانشگاه آزاد اسلامی اراک با توجه به مساعدت‌ها و حمایت‌های بی‌دریغ وی از مرکز سما اراک تشکر و قدردانی کرد.


دکتر شیخان با بیان اینکه ورزش راه رسیدن به اهداف متعالی از جمله اهداف فرهنگی و اجتماعی است، افزود: ورزش در ایجاد اعتماد به نفس و جلوگیری از بیماری‌های روحی و ایجاد روحیه تعاون و همکاری، برای افراد خیلی مهم است.


رئیس مرکز آموزشی و فرهنگی سما اراک توجه اقشار مختلف جامعه را به رویدادهای ورزشی، نشانی از اهمیت بالای این مقوله در اجتماع دانست و حرکت سازمان سما را در این راستا بسیار مثبت و ارزشمند ارزیابی کرد.


درپایان این دوره از مسابقات نتایج زیر به دست آمد:


تیم شنای سما استان مرکزی به مقام قهرمانی رسید، تیم استان کردستان به مقام دوم دست یافت و تیم‌های استان تهران و استان هرمزگان به طور مشترک مقام سوم این دوره از مسابقات را به دست آوردند.


نتایج مسابقات انفرادی نیز به این شرح است: در گروه سنی زیر 10سال رشته کرال سینه: مقام اول: صدرا هاتف از تهران- مقام دوم: علیرضا حکمت یار از تهران-مقام سوم: آریا اصلی کرد از کردستان


در رشته قورباغه- مقام نخست: مهبد عبدالهی از تهران- مقام دوم مهیار زاهدی از تهران- مقام سوم: آریا اصلی کرد از کردستان و در کرال پشت: مقام نخست: علیرضا حکمت‌یار از تهران- مقام دوم : صدرا هاتف از تهران- مقام سوم: علی مسن از مرکزی


درگروه سنی 10 تا 13سال در رشته کرال سینه- مقام نخست علی زیرکی از مرکزی- مقام دوم مبین یوسفی از کردستان- مقام سوم: محمد یوسفی از کردستان و در رشته قورباغه: مقام نخست: علی زیرکی از مرکزی- مقام دوم: علیرضا مهندسی از مرکزی- مقام سوم فربد رشادت از کردستان


درکرال پشت: مقام نخست: علیرضا مهندسی از مرکزی-مقام دوم : تایماز یاری از مرکزی-مقام سوم : فربد رشادت از کردستان


همچنین در کرال سینه 50*4 - استان کردستان به مقام نخست دست یافت- مقام دوم به استان مرکزی رسید و استان تهران مقام سوم را از آن خود کرد.


بدین ترتیب نخستین دوره مسابقات کشوری شنای پسران دوره ابتدایی سما با برگزاری مراسم اختتامیه و اهدای مدال، کاپ و جوایز به منتخبین در استخر دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک به پایان رسید.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته