برج پارامیس تاییدیه آتشنشانی را نداشت/ شهرداری نمیتواند مانع ساکن شدن مردم در ساختمانهای بدون پایان کار شود
به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، منوچهر نوذرپور با بیان اینکه مردم تهران با منطقه 22 آشنایی چندانی ندارند، اظهار کرد: مسیر پیادهروی و دوچرخهسواری موضوع ویژهای است که برای این منطقه در نظر گرفته شده است. مسیری 22 کیلومتری که از میدان آزادی آغاز میشود و تا چیتگر ادامه دارد در حال حاضر تلاش برای آزادسازی هزار متر زمین باقی مانده است که پس از آن مردم میتوانند از مسیر یاد شده برای پیادهروی و دوچرخهسواری استفاده کنند.
اداره دریاچه خلیجفارس بر عهده شهرداری منطقه 22 نیست
وی با بیان اینکه دریاچه خلیجفارس جدا از مدیریت منطقه تحت نظارت است، گفت: این دریاچه توسط سازمان بازنشستگی شهرداری تهران مدیریت میشود و آنها شرکتی را برای اداره این دریاچه در نظر گرفتند. البته ما مخالف این موضوع نیستیم اما در بیشتر موارد از شهردار منطقه درباره معضلات و مشکلات این دریاچه سوال پرسیده میشود.
شهردار منطقه 22 درباره آبگیری این دریاچه توضیح داد: سال گذشته آبیاری دریاچه دچار مشکل شده بود اما با سازمان آب منطقهای تعاملی برگزار و آبگیری مجدد انجام شد امسال هم به همین روند تلاش میکنیم تا مردم بتوانند از ظرفیت دریاچه استفاده کنند ما آب را از آب منطقهای خریداری و به دریاچه منتقل میکنیم و در واقع ملاحظات مربوط به آب برعهده آنها است.
نوذرپور با اشاره به خدمات محلهای که برای مردم منطقه 22 انجام میشود، عنوان کرد: در طرحهای قبلی منطقه 22 به عنوان مرکز ثقل مجموعه شهری تهران در نظر گرفته شده بود و در حال حاضر برای این منطقه دو رویکرد در نظر گرفته شده رویکرد اول تلفیقی از تفرجگاه و گردشگری و رویکرد دوم مبتنیبر دانش است.
زیرساختهای منطقه 22 کامل نیست
وی با بیان اینکه در سنوات گذشته همزمان با شکلگیری واحدهای ساختمانی زیرساختهای لازم شکل نگرفته است، تصریح کرد: در حال حاضر با مجموعه پروانهها و توافقاتی که انجام شده برای منطقه 22 جمعیت 520 هزار نفری پیشبینی شده است ولی در شرایط فعلی منطقه دارای 200 هزار نفر ساکن مستقر است که متناسب با این افراد سرانههای آموزش، درمان، فرهنگی، هنری و ورزشی با کمبود مواجه است.
شهردار منطقه 22 با اشاره به وضعیت مالی منطقه عنوان کرد: در گذشته براساس توافقات درآمدهای خوبی کسب میشد اما آن را در منطقه خرج نمیکردند به گونهای که پروژه امام علی نیز از همین درآمدها ساخته شد آمار نشان میدهد در سال 95 این منطقه هزار میلیارد تومان درآمد داشته است، این در حالی است که سال گذشته به 110 میلیارد تومان رسیده است.
مترو به منطقه 22 میآید
نوذرپور با بیان اینکه وضعیت ناوگان اتوبوسرانی در منطقه 22 مانند سایر مناطق مناسب نیست، عنوان کرد: اتوبوسها به بخش خصوصی واگذار شده و از لحاظ اقتصادی به صرفه نیست که با مسافرهای کم مسیرهای طولانی را بروند. در حوزه مترو نیز قاعدتاً باید فکری به حال منطقه 22 شود به همین دلیل در مطالعات جدید به این نتیجه رسیدیم که یک انشعاب از خط 6 برای منطقه 22 ایجاد کنیم این موضوع تصویب و ابلاغ شده است متروی این منطقه از خلیجفارس تا وردآورد ادامه دارد بحث مترو در منطقه 22 کاملا جدی است و به احتمال زیاد در شهریور ماه به تصویب میرسد.
برج پارامیس تاییدیه آتشنشانی را نداشت
وی در پاسخ به سوال خبرنگار آنا درباره برج پارامیس و نداشتن گواهیهای لازم از سوی آتشنشانی و نداشتن پایانکار عنوان کرد: برجهای ساخته شده در منطقه 22 بدون زیرساختهای لازم هستند البته برجها باید خود دارای ایمنی باشند و آتشنشانی نیز میتواند بخشی از عدم ایمنی را پاسخگو باشد. هنگام صدور پروانه برای سازندگان موارد ایمنی احصا میشود در مورد برج پارامیس آتشنشانی تنها تاییدیه اولیه را داده بود و در ادامه ساختو سازها برخی از روند خارج از اصول بوده شهرداری تذکرات لازم را داده بود و ساخت و ساز ادامه نداشت.
وی تصریح کرد: ساختمان پارامیس هنوز تکمیل نشده بود و آتشنشانی تاییدیه نهایی و جواز بهرهبرداری از آن را ارائه نکرده است اما عدهای در آن ساکن شدند. البته ساختمانهای زیادی در پایتخت هستند که پایانکار ندارند و مردم در آن مستقر میشوند و دلیل این است که هیچ ابزار قانونی در اختیار شهرداری نیست که بتواند از ساکن شدن مردم در این سبک خانهها جلوگیری کند و تنها به هنگام فروش است که عدهای برای گرفتن گواهی پایانکار مراجعه میکنند.
شهردار منطقه 22 عنوان کرد: حتی ژنراتور در این ساختمان نصب شده بود و آنها نتوانسته بودند برق شهری بگیرند و چون ژنراتور کشش لازم را نداشت، اتصال برق به وجود آمد.
تشکیل کمیته ایمنی در منطقه 22
وی از تشکیل کمیته ایمنی در این منطقه خبر داد و گفت: حدود سه ماه است که این کمیته در منطقه مستقر شده و نمایندگانی از سازمان آتشنشانی، خدمات شهری، شهرسازی و بازرسی شهرداری تهران در آن مستقر شدهاند و بر اساس دستورالعکل تمام ساختمانها ایمنیشان مورد بررسی قرار میگیرد و اگر عدم ایمنی احصا شود طی نامهای به مدیریت مجموعه ابلاغ و خواهان این میشویم که با همکاری یک شرکت یا شخص حقوقی موارد عدم ایمنی رفع شود. برجها دارای مشکلاتی هستند که رسیدگی به آنها زمانبر است.
صدور رأی کمیسیون ماده 100 در مورد پروژه ایرانمال به زودی
وی درباره آخرین وضعیت رسیدگی به تخلفات پروژه ایرانمال توضیح داد: ایرانمال به عنوان یک پروژه بزرگ شکل گرفت البته در ابتدا هفت پروانه دریافت کرد اما راه خود را براساس آن پروانهها ادامه نداد و در نهایت آن چیزی که روی زمین میبینید در مقایسه با آن چیزی که باید باشد متفاوت است. به همین دلیل در تاریخ هشتم اردیبهشت ماه امسال پروژه به کمیسیون ماده 100 ارسال شد و در حال حاضر منتظر اعلام نظر کمیسیون هستیم و ظاهراً هفته آینده نظر نهایی کمیسیون اعلام میشود.
وی با تاکید بر اینکه در این دوره هیچ پروانهای خارج از مندرجات طرح تفصیلی ارائه نشده است، گفت: اجازه نمیدهیم تخلف صورت گیرد و برایمان فرق نمیکند این تخلف از سوی مردم، دولت، نیروهای مسلح یا حتی شهرداری تهران باشد. برخی از تخلفات ساختمانها نیز حتی از سوی سازمانهای وابسته به شهرداری صورت گرفته است.
انتهای پیام/4039/
انتهای پیام/