دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 مرداد 1397 - 13:10

رویترز دو خبرنگار خود در فلسطین را اخراج کرد

خبرگزاری رویترز بدون اطلاع قبلی یک خبرنگار و یک عکاس خود در دفتر فلسطین را اخراج کرد.
کد خبر : 302113

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از پایگاه خبری قدس.نت، رویترز یک خبرنگار و یک عکاس خود به نام‌های علی سمودی و حسن نیتی را به‌طور غیرمنتظره اخراج کردند. این در حالی است که این دو نفر 26 سال سابقه کار در این خبرگزاری داشتند و رویترز حاضر نشده است حق و حقوق و مزایای این افراد را بپردازد.


این دو نفر در حالی از حقوق خود منع شده‌اند که برای تهیه اخبار و تصاویر خبری جان خود را به خطر می‌انداخته‌اند و به‌وسیله نیروهای رژیم‌صهیونیستی زخمی شده‌اند.


اتحادیه روزنامه‌نگاران فلسطین این اقدام را محکوم و اعلام کرد اخراج دو نفر مذکور در راستای کم شدن توجهات به موضوع فلسطین انجام شده است.


علی سمودی به خبرگزاری فلسطینی صفا گفت: «یک ماه پیش من و حسن نیتی به رویترز فراخوانده شدیم و حکم اخراج‌مان ابلاغ شد. این اقدام پس از آن انجام می‌شود که شبکه العربیه نیز در سال جاری چند نفر از خبرنگاران دفتر فلسطین خود را اخراج کرده بود.»


به گزارش آنا، این خبرنگاران در حالی اخراج می‌شوند که فلسطین اکنون در برهه‌ای حساس قرار دارد از سویی آمریکا طرح معامله قرن را برای تسویه موضوع فلسطین مطرح کرده و از سوی دیگر سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس اشغالی منتقل شده است.


انتهای پیام/4077/4033




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته