دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 مرداد 1397 - 04:23
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت‌وگو با آنا مطرح کرد؛

استفاده از ظرفیت عظیم اقتصادی کشورهای آسیای جنوب شرقی برای مقابله با تحریم

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کشورهای آسیای جنوب شرقی با ظرفیت‌های بالای اقتصادی روابط دوستانه‌ای با ایران دارند، گفت: این ظرفیت عظیم اقتصادی می‌تواند در تحریم‌ها به کمک کشور بیاید و ما با این کشورها به خوبی کار خواهیم کرد.
کد خبر : 302057

محمدجواد جمالی‌نوبندگانی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، درباره ظرفیت‌های حوزه «آسه‌آن» برای کشور اظهار کرد: کشورهای موسوم به «آسه‌آن» کشورهای جهان سومی بودند که بسیاری از آنان با جنگ و مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کردند، اما تجربه‌های بسیار خوب و گران‌بهایی در زمینه اقتصاد دارند که می‌توان از آن استفاده کرد.


وی با تاکید براینکه وضعیت این کشورها به گونه‌ای بود که جورج سوروس میلیاردر یهودی در مقطعی از زمان توانست یک‌شبه اقتصاد این کشورها را زمین بزند، گفت: کشورهای میانمار، کامبوج و حتی اندونزی جزو کشورهایی بودند که توانستند در مقابل این فشارها بار دیگر روی پای خود بایستند.


عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه کشورهای آسیای جنوب شرقی با ظرفیت‌های بسیار بالای اقتصادی روابط بسیار خوب و دوستانه‌ای با ایران دارند، تصریح کرد: لایحه الحاق به «آسه‌آن» در مجلس شورای اسلامی تصویب شد که شورای نگهبان ابتدا به خاطر وجود کشور میانمار با آن مخالفت کرد، اما مجلس روی مصوبه خود اصرار داشت و در نهایت مجمع تشخیص مصلحت آن را پذیرفت و مصوب شد.


جمالی‌نوبندگانی خاطرنشان کرد: این ظرفیت عظیم اقتصادی می‌تواند در تحریم‌ها به کمک کشور بیاید و ما با این کشورها به خوبی کار خواهیم کرد.


وی گفت: باید هر دریچه‌ای که می‌توانیم به روی کشور بگشاییم و اگر هم دری باز هست نگه داریم تا بتوانیم تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان را خنثی کنیم.


به گزارش آنا، دونالد ترامپ ترامپ دوشنبه 15 مرداد دستوری را امضا کرد که به‌موجب آن تحریم‌های از پیش برنامه‌ریزی‌شده ایالات متحده آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران بار دیگر اعمال شد.


ترامپ در این دستور اعلام کرد که هدف از این سیاست‌ها وارد آوردن «حداکثر فشار اقتصادی» بر ایران است.


در بیانیه‌ای که ترامپ پس از امضای دستور اجرایی صادر کرد، بار دیگر برجام یک توافق «افتضاح و یک‌طرفه» به‌سود ایران خوانده شد. او همچنین کشورهایی را که از قطع روابط اقتصادی با ایران سر باز زنند تهدید کرد تا با توجه به اعمال مجدد تحریم‌های آمریکایی، مراقب «عواقب بسیار شدید» کار خود باشند.


دستورات اجرایی رئیس‌جمهور آمریکا که به تمامی سازمان‌های فدرال ایالات متحده بخشنامه می‌شوند، حکمی همانند قوانین تدوین‌شده آمریکا دارند.


بعد از اعلام فرمان تحریم‌های ترامپ علیه ایران، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و وزرای خارجه سه کشور انگلیس، آلمان و فرانسه در بیانیه‌ای مشترک از این تصمیم آمریکا ابراز تأسف کردند.


هفته گذشته، وزیر امور خارجه ایران محمدجواد ظریف با بیان اینکه «آمریکایی‌ها معتاد به تحریم هستند»، گفت: «در چند ماه آینده به واشنگتن نشان می‌دهیم که مجبورند این اعتیادشان را ترک کنند.»


انتهای پیام/4034


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب