دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 مرداد 1397 - 05:15
عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در گفتگو با آنا:

سوال از رئیس‌جمهور به معنای مخالفت و عدم کمک به دولت نیست

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سوال از رئیس‌جمهور به معنای مخالفت و عدم کمک به دولت نیست، گفت: وقتی نمایندگان مجلس موفق نمی‌شوند رئیس‌جمهور را در جلسات خود ببینند، طبیعتا اثرش در سوال کردن نشان داده خواهد شد.
کد خبر : 302041

محمدعلی پورمختار در گفتگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، درباره سوال از رئیس‌جمهور با بیان اینکه سوال حق مجلس و نمایندگان است، اظهار کرد: با سکوتی که در دولت پیرامون شرایط اقتصادی و موارد پنج‌گانه مطرح است و کسی پاسخگو نیست، حضور آقای روحانی در مجلس این زمینه را فراهم خواهد کرد که مردم و نمایندگان از اتفاقات رخ داده مطلع شوند و بدانند دولت چه برنامه‌هایی را در این راستا اجرا کرده است.


وی اضافه کرد: آقای رئیس‌جمهور و وزرا نباید از طرح سوال ناراحت شوند، بیایند با استدلال توضیح دهند و مشکلات و مسائل را بیان کنند، از این باب که ممکن است بعضا حوزه‌ای از اختیارات دولت خارج باشد و در حیطه مجلس کوتاهی صورت گرفته و یا جایی قوه قضائیه نقش داشته است.


عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس تاکید کرد: توقع داریم رئیس‌جمهور بسیار شفاف و با در نظر گرفتن مصالح ملی که طبیعت اینگونه صحبت‌هاست مسائل را بیان کنند و قطعا مجلس شورای اسلامی هم با شنیدن دغدغه‌های رئیس‌جمهور تصمیم منطقی خواهد گرفت.


پورمختار با بیان اینکه سوال کردن به معنی مخالفت و عدم کمک به دولت نیست، گفت: هر چه سوال مطرح شود، ابهامات موجود از جمله ناکارآمدی تیم اقتصادی، رها کردن کار از سوی دولت و یا اینکه دولت توجهی به مسائل اصلی کشور ندارد، برطرف می‌شود؛ بنابراین آقای روحانی بیایند و برنامه‌هایشان را توضیح دهند.


وی تصریح کرد: وقتی نمایندگان مجلس موفق نمی‌شوند رئیس‌جمهور را در جلسات خود ببینند، طبیعتا اثرش در سوال کردن نشان داده خواهد شد.


عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس درباره بسته جدید ارزی دولت خاطرنشان کرد: ممکن نبود بتوانیم ارز را با قیمت دولتی در کشور ثابت کنیم؛ چرا که برای تأمین کالاهای اساسی و دارویی دچار مشکل می‌شدیم. بازار ارز باید مطابق با عرضه و تقاضا خودش را تنظیم کند؛ بنابراین چنین راهکارهایی موثر خواهد بود.


انتهای پیام/4003/4034


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته