دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 مرداد 1397 - 10:20

حمایت آمریکا از کانادا در پرونده اختلاف با عربستان

وزارت خارجه آمریکا در واکنش به موضوع اختلاف دیپلماتیک در روابط عربستان و کانادا خبر داد که از مسئولان ریاض خواسته است تا اطلاعاتی درباره افراد بازداشت شده ارائه کنند.
کد خبر : 302035

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از وب‌سایت شبکه الجزیره، یک مسئول در وزارت خارجه آمریکا در واکنش به تعلیق فعالیت‌های دیپلماتیک میان عربستان و کانادا گفت: ما در این زمینه از عربستان خواسته‌ایم تا اطلاعاتی درباره بازداشت تعدادی از فعالان مدنی در این کشور ارائه کند.


وی افزود: واشنگتن از ریاض خواسته است تا به قوانین بین‌المللی و تدابیر قانونی احترام بگذارد.


به گزارش آنا، وزارت خارجه عربستان روز گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد سفیر کانادا در این کشور عنصر نامطلوب است و باتوجه به این موضوع سفیر کانادا حق ورود یا اقامت در عربستان را ندارد و باید خاک این کشور را ترک کند. عربستان به سفیر کانادا 24 ساعت برای این کار مهلت داده است.


علاوه بر این، عربستان سفیر خود را از کانادا فراخواند و همه فعالیت‌ها و سرمایه‌گذاری‌های جدید در آن کشور را معلق کرده است.


کانادا پیش‌تر در بیانیه‌ای از دستگیری فعالان مدنی در عربستان ابراز نگرانی کرده و خواستار آزادی آنها شده بود. عربستان بیانیه کانادا را دخالت آشکار در امور داخلی خودش توصیف و اعلام کرد در صورتی که کانادا در آینده در امور داخلی عربستان دخالت کند به معنای آن است که به ریاض اجازه داده در امور داخلی آن کشور دخالت کند.


انتهای پیام/4077/4033


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته