دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 مرداد 1394 - 15:23

«وداع نابهنگام» خانم جنایی‌نویس و همکار قاتل زنجیره‌ای + تصاویر

آن رول، نویسنده رمان‌های جنایی که آثارش را بر مبنای تجربیات خود در اداره پلیس می‌نوشت و نمی‌دانست همکار یکی از بدنام‌ترین قاتل‌های سریالی آمریکاست، در سیاتل ایالات متحده آمریکا از دنیا رفت.
کد خبر : 30203

به گزارش خبرنگار فرهنگی آنا، نویسنده رمان‌ها و آثار زندگینامه‌ای قاتلان مانند «وداع نابهنگام» و «غریبه‌ای در کنار من» در سن 83 سالگی از دنیا رفت. او بیش از 30 رمان و اثر زندگینامه‌ای جنایی نوشت که یکی از آنها درباره یکی از همکاران سابق او به نام تد باندی، یکی از بدنام‌ترین قاتلان زنجیره‌ای آمریکا بود.


به گزارش انترتینمنت ویکلی، آن رول یکشنبه شب به وقت محلی (دوشنبه صبح به وقت تهران) در مرکز پزشکی هایلاین در شهر بورین از توابع سیاتل ایالت واشنگتن درگذشت. لزلی رول دختر این نویسنده خبر درگذشت وی را در صفحه فیس‌بوک خود منتشر کرد. بر اساس اطلاعاتی که در این صفحه فیس‌بوک درج شده، سلامتی خانم نویسنده در ماه‌های اخیر به علت دست‌و‌پنجه نرم کردن با چندین مشکل، از جمله نارسایی احتقانی قلبی به شدت به خطر افتاده بود. وی نوشت: «مادر من دیشب در آرامش از دنیا رفت. او توانست پیش از مرگ همه بچه‌ها و نوه‌ها و نتیجه‌های خود را ببیند.»


آن رول متولد 1931 در لاول میشیگان بود. پس از تحصیل در رشته‌های نگارش خلاق و روانشناسی در دانشگاه واشنگتن از اواخر دهه 1960 در دفتر اداره پلیس شهر سیاتل به کار مشغول شد و همزمان با مجله True Detective همکاری می‌کرد. وی بیش از 1400 مقاله در مورد پرونده‌های جنایی در آن مجله با نام مستعار اندی استک منتشر کرد. اولین کتاب آن رول «غریبه‌ای در کنار من» در سال 2001 منتشر شد و بر خلاف این کتاب، سه کتاب جنایی بعدی او با نام مستعار اندی استک به چاپ رسیدند.


رول شیفته زندگی قاتلان بود. در اولین کتابش «غریبه‌ای در کنار من» پرتره‌ای از تد باندی (تئودور رابرت کاوِل 1989-1946) قاتل سریالی را که در دهه 1970 چندین ایالت آمریکا را در وحشت فرو برد و بیش از 30 زن را به قتل رساند، تصویر کرد. باندی در سال ۱۹۷۱ در بخش مشاوره تلفنی اورژانسی خودکشی در سیاتل مشغول به کار و با آن رول همکار بود و رول در کتاب خود نوشت که هنگام تحقیق روی موضوع قتل‌های زنجیره‌ای یک قاتل ناشناس نمی‌دانست که قاتل همکار اوست.


از جمله آثار آن رول که به فارسی ترجمه و منتشر شده است، می‌توان به «وداع نابهنگام» اشاره کرد که اخیراً با ترجمه شباهنگ چراغی از سوی نشر افراز منتشر شده است.


گزارش از: ساسان گلفر


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته