دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 مرداد 1397 - 01:49
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس:

تلاش دولت برای بهبود وضعیت اقتصادی اقشار ضعیف باید بیشتر شود

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: متأسفانه افزایش چشمگیر قیمت کالاهای اساسی در چند ماه اخیر موجب کاهش چند برابری قدرت خرید کارگران شده است، دولت باید تلاشش را در خصوص بهبود وضعیت اقتصادی اقشار ضعیف بیشتر کند.
کد خبر : 302002

به گزارش حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا از خانه ملت، علی رستمیان با اشاره به کاهش قدرت خرید اقشار ضعیف و کارگر جامعه با توجه به نابسامانی‌های اقتصادی کشور، گفت: دولت باید تلاشش را در خصوص بهبود وضعیت اقتصادی اقشار ضعیف بیشتر کند، متاسفانه ما در خیلی از وزارتخانه‌ها شاهد کم‌کاری‌هایی در این رابطه هستیم.


نماینده مردم دلفان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اعضای دولت اطلاعات درست به مردم نمی‌دهند، گفت: دولت باید مردم را در جریان مشکلات قرار دهد و با آنها صادق باشد مردم اگر علت‌ها را بدانند تحملشان بیشتر می‌شود.


وی ادامه داد: شما ببینید آمریکا کشور ترکیه را تحریم کرد و تحت فشار قرار داد کشور ترکیه به محض این که متوجه شد این تحریم ها بر لیر ترکیه اثر منفی می‌گذارد، موضوع را با مردم خودش در میان گذاشت و نسبت به آن اطلاع‌رسانی شفافی صورت داد و ارزش پول کشورش را تاحدود زیادی حفظ کرد.


رستمیان ابراز داشت: اما در کشور ما هیچ کدام از آقایان وزار، معاونین و شخص رئیس‌جمهور حاضر نیستند با مردم شفاف صحبت کنند و آنان را در جریان مسائل روز قرار دهند، این یکی از کارهایی است که مردم را دچار یاس و ناامیدی کرده است. ما از اعضای دولت می‌خواهیم پاسخ‌گویی را جزء برنامه‌هایشان قرار دهند و جوابگوی ابهامات مردم باشند.


وی در مورد طرح‌های کمک به اقشار ضعیف جامعه به صورت سبد کالا، گفت: این موضوع توسط کمیته امداد و نهادهای دیگر صورت می گیرد اما این که به همه اقشار ضعیف و کارگران مانند دوره جنگ سبد کالا تعلق بگیرد، هنوز فکر می‌کنم دولت به این جمع‌بندی نرسیده است ولی برای اقشار آسیب پذیر کمک‌های خوبی در این چند سال صورت گرفته است.


عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در پایان تصریح کرد: اگر به شرایطی برسیم که افراد خارج از پوشش کمیته امداد و بهزیستی نیز نیاز به تامین کالاهای ضروری داشتند باید موضوع مورد مطالعه قرار بگیرد و روند مناسب در پیش گرفته شود.


انتهای پیام/4003


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته