دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
دبیر هنری جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد:

جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد می‌تواند همچنان مؤثر باشد

دبیر هنری سیزدهمین جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد گفت: جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد اتفاق نویی است که می‌تواند همچون سال‌ها پیش، همچنان مؤثر در تئاتر کشور باشد.
کد خبر : 301889

حمید نیلی در گفتگو با خبرنگار تئاتر خبرگزاری آنا گفت: با وجود اینکه تعداد آثار رسیده به دبیرخانه سیزدهمین جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد بسیار زیاد بود، اما چون بسیاری از نمایش‌ها از اولویت‌هایی که هیأت بازبینی در نظر داشت برخوردار نبودند، تنها 12 نمایش به جشنواره راه یافت.


وی در خصوص میزبانی استان قزوین تصریح کرد: در سیزدهمین دوره جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد، دو استان فارس و قزوین متقاضی میزبانی بودند که درخواست شیراز تا مدتی هم جدی بود اما به دلایل برخی از مشکلات به وجود آمده، تقاضای شیراز کنسل شد و در این میان استان قزوین نیز که دیگر پیشنهاد‌ دهنده برای برپایی جشنواره بود، بر اساس نظر شورای سیاست‌گذاری و اعلام آمادگی، به عنوان میزبان جشنواره پذیرفته شد.


دبیر هنری جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد درباره اجرای آثار بیان کرد: طبق بنیان اصلی جشنواره، آثار نمایشی در مساجد اجرا می‌شود و آنچه در برگزاری این جشنواره مهم است این است که جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد اتفاق نویی است و همانطور که پیش از این هم تأثیرگذار بوده می‌تواند، مؤثر باشد.


وی با اشاره به اهمیت توجه به تئاتر استان‌ها تأکید کرد: جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد، جای کار بسیار زیادی دارد. بسیاری از کسانی که امروزه در حوزه تئاتر جریان‌ساز بوده‌اند، تئاتر را از مسجد آغاز کرده‌اند. با توجه به توقف دو دهه‌ای این جشنواره امیدوار هستیم برگزاری هرساله آن منشأ حرکت و آغازی برای ورود دوباره علاقه‌مندان به جشنواره باشد.


نیلی با اشاره به طراحی سردیس فرج‌الله سلحشور برای برندسازی جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد گفت:‌ در هر دوره فقط یک گروه که به لحاظ اخلاقی، فرهنگی و حرفه‌ای برتری داشته باشند، سردیس جشنواره را دریافت خواهند کرد که در این دوره هم به سردیس فرج‌الله سلحشور رسیدیم.


انتهای پیام/4072/4031/


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب