دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

عاقبت تلخ سرمایه‌گذاری که به دعوت دولت به استان فارس آمد/ آقای رئیس‌جمهور پاسخگو کیست؟

سرمایه‌گذاری که به دعوت دولت تدبیر و امید برای ایجاد مجموعه گردشگری در استان فارس بیش از 80 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کرده است از عدم همکاری مسئولین و متروکه شدن این پروژه خبر داد.
کد خبر : 301865

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، در بسیاری از کشورهای توسعه‌یافته جهان صنعت گردشگری نقش عمده‌ای در اقتصاد ایفا می‌کند در نتیجه این کشورها نگاه ویژه‌ای به این صنعت دارند و با افزایش سرمایه‌گذاری در آن از پیامدهای اقتصادی گردشگری بهره کامل می‌برند. از این رو سرمایه‌گذاری در این بخش همواره به‌عنوان یکی از فرصت‌های جذاب برای سود‌آوری و اشتغال ‌زایی مورد‌توجه فعالان اقتصادی بوده است. با این وجود در کشور ما همچنان فرصت‌های بی‌نظیر و بکری برای سرمایه‌گذاری در این صنعت وجود دارد؛ ویژگی‌های طبیعی و جغرافیایی، اماکن تاریخی و... همگی فرصت‌هایی برای سرمایه‌گذاری و توسعه فعالیت‌های اقتصادی است اما در واقعیت بین پتانسیل‌های موجود و فعالیت‌های انجام شده فاصله زیادی وجود دارد و همین امر مهم‌ترین دلیل جذابیت سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری ایران است.


با این مقدمه کوتاه، گفتگوی با یکی از سرمایه‌گذارانی ایرانی مقیم کشور امارات ترتیب داده‌ایم که ماحصل آن را می‌خوانیم
محمدرضا رحمان نژادی بیان می‌کند در سال 92 به دعوت رئیس‌جمهور آقای روحانی به ایران می‌آید تا در کشور برای رونق اقتصادی در بحش گردشگری سرمایه‌گذاری نماید.


وی می‌گوید بعد از جلسه سرمایه‌گذاران با رئیس دولت تدبیر و امید زمینی به مساحت 70 هزار متر مربع در شیراز خریداری می‌کند و تصمیم بر آن دارد تا در استان فارس برای رونق گردشگری سرمایه‌گذاری کند.



این سرمایه‌گذار خاطرنشان می‌کند: متاسفانه مسئولین استان فارس علی الظاهر حمایت خود را از ایجاد چنین پروژه اعلام داشتند اما در ادامه و عمل چنین مساعدتی صورت نگرفت.


رحمان نژادی گفت: علیرغم تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص حمایت از سرمایه‌گذاری و توجه به تولیدات داخلی متاسفانه دولت تدبیر و امید توجه چندانی به این مهم نداشته و ندارد و تنها دل به خارج از مرزها بسته و فکر می‌کند گره مشکلات کشور توسط خارجی‌ها باز می‌شود.


وی اظهار کرد: الان با گذشت 5 سال از وعده حمایت دولت تدبیر و امید هیچ گونه حمایتی از این پروژه نشده است و نزدیک به 2 سال است با کارشکنی مسئولین استان فارس این پروژه که می‌توانست درفاز اول اشتغال 400 نفری و در فاز دوم اشتغال 1500 را نفر به همراه داشته باشد، در حال متروکه شدن قرار دارد.


حال این سوال از آقای روحانی باید پرسیده شود که چرا دولت تدبیر و امید در وعده‌های انتخاباتی سال‌های 92 و 96 خود دم از ایجاد اشتغال برای جوانان و توسعه و شکوفایی ایران اسلامی می‌زد و با همین شعارهای دهان پر کن توانست آرای مردم را به نفع خود و هم فکرانش رغم بزند چرا از تولید و سرمایه‌گذارانی که دوست دارند در مملکت خود سرمایه‌گذاری کنند و زمینه‌های اشتغال جوانان را فراهم نمایند،حمایت نمی کند آیا تخریب یک پروژه با هزینه میلیاردی دردی از درد جوانان کشور دوا می‌کند.


آقای روحانی در شرایط فعلی کشور حمایت از دولت وظیفه همگان است اما خوب به خاطر بسپارید که امسال این سرمایه‌گذارانی که مورد بی مهری مدیران شما واقع شده اند کم نیستند تا دیر نشده است گره کوری که تیم اقتصادی شما و برخی مدیران استانی به منافع ملی این کشور زده است را با ترمیم کابینه و در رده‌های پایین تر مدیران استانی و شهرستانی اصلاح نمایید.


آخر چگونه ممکن است مدیرانی در اداره محیط زیست استان فارس که قبلا می‌گفتند همه گونه همکاری با شما خواهیم داشت و در انتهای ملک بنده که این مجموعه را در آن راه اندازی کرده ام می‌توان چند هکتار به شما داد که حیات وحش را تقویت کنید و گونه‌های جانوری را پرورش و افزایش دهیم و یا با درخت کاری در آن و توسعه فضای سبز در زمین‌های محیط زیست موافقت داشتند و حاضر بودند زمین رایگان در اختیار بگذارند اما حالا که کار اجرایی شده است برای 1000متر در یک ملک 7هکتاری که به اذعان مسئولان امور اراضی ، این متراژ در نقشه به اندازه سرسوزنی است و اینکه چگونه این مقدار را تعیین و در اراضی محیط زیست تشخیص داده اند جای سئوال دارد. اداره محیط زیست نباید محیط ایست باشد و جلوی کارها را بگیرد آیا راهکاری غیر از تخریب و توقف کارها و مقابله با اشتغالزایی و جذب گردشگر وجود ندارد. آیا نگاه کلانی که رئیس‌جمهور ، معاون اول و دولت به تولید ، اشتغال و حمایت از سرمایه‌گذار دارند را نباید در استان‌ها ببینیم و آیا فقط در حد شعار باید باقی بماند؟


به هر حال من هدفم چیز دیگری است و برای حمایت از تولید و اشتغال که از تاکیدات رهبری معظم انقلاب است و عشق به رشد و توسعه وطن خود اقدام به این کار کرده‌ام و بنای بر تملک زمین‌های ملی را ندارم چرا که ملک فعلی را خریداری کرده‌ام و این در حالی است که سایرین زمین را از اراضی ملی بصورت رایگان دریافت می‌کنند و هم اکنون نیز حاضرم همان اندازه یا چندبرابر آن را در اختیار بگذارم و یا از امور اراضی، زمین جهت توسعه فضای سبز دریافت و این میزان را در اختیار محیط زیست قرار داده و همه را به فضای سبز تبدیل نمایم.



اینکه مسئولان محیط زیست کشور و در استان فارس نگاهی فارغ از واقعیت جامعه داشته باشند به نفع جامعه و اقتصاد کشور و بویژه استان فارس نیست؛ جرا که برای این مشکل بوجود آمده می‌توان راه حل پیدا کرد و برای تحقق اشتغالزایی و توسعه و رشد منطقه و گردشگری و تولید ثروت در این منطقه کمی هم نگاه حمایتگرانه به سرمایه‌گذار داشت . ان هم سرمایه‌گذاری که هم وطن بوده و پول خود را از کشور همسایه به ایران اورده تا در کشور خود و در موطن خود هزینه و سرمایه‌گذاری نماید تا بتواند به دعوت دولت لبک گفته و سهمی در شکوفایی اقتصاد و رفع موانع و مشکلات موجود داشته باشد و اشتغال جوانان منطقه خود را کمی بهبود ببخشد اما دریغ از همراهی و حمایت که متأسفانه گویی کسی از مسئولین صدای این سرمایه‌گذار را نمی‌شنود و جای صد افسوس دارد که دستور رئیس‌جمهور در استان‌ها و در بین مدیران خود در ادارات محیط زیست و میراث فرهنگی و گردشگری خریدار واقعی ندارد و لازم است شخص ایشان یا رئیس دفتر رئیس‌جمهور به ماجرا ورود کرده و مشکل را با تدبیر خود حل نمایند.



منبع: آریا


انتهای پیام/4028


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته