دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 مرداد 1397 - 14:39
پور ابراهیمی خبر داد؛

پایان التهابات ارزی با اجرای دقیق بسته جدید بانک مرکزی

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امکان موفقیت بسته جدید ارزی بسیار بالا است، گفت: در صورت اجرای موفق سیاست‌های ارزی دولت بازار ارز از التهابات فعلی خارج می‌شود.
کد خبر : 301765

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری آنا، محمدرضا پورابراهیمی در حاشیه افتتاح نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان با اشاره به اینکه سیاست‌های ارزی گذشته اشکالات بسیار زیادی داشت، گفت: با هماهنگی اتاق‌ها و فعالان اقتصادی در نهایت به این نتیجه رسیدیم که نمی‌توانیم کشور را با یک نرخ واحد ارزی اداره کنیم. بنابراین از ابتدا به دولت تذکر دادیم که یک سیاست اشتباه و غیرتخصصی را در پیش گرفته است.


رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نتیجه سیاست‌های غلط ارزی دولت در بازه زمانی چهار ماهه گذشته بروز مشکلات در واردات و صادرات بود؛ در نهایت مشکلاتی که در طول این چند ماه پشت‌ سر گذاشتیم موجب شد تا دولت هر چند با تأخیر اما با سیاست‌های ارزی مد نظر مجلس موافقت کند و براساس آن سیاست‌های جدید ارزی را تدوین کرد.


پورابراهیمی افزود: سیاست‌های جدیدی ارزی که شب گذشته توسط رئیس کل جدید بانک مرکزی اعلام شد در صورتی که با دقت اجرا شود می‌تواند بخش زیادی از مشکلات کشور در حوزه تولید و حتی صادرات را برطرف کند البته به شرط اینکه تمام سیاست‌های جدید دقیق و کامل اجرایی شوند.


رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه امکان موفقیت سیاست‌های جدید ارزی بسیار بالا است، افزود: مطمئنم در صورت اجرای دقیق این بسته جدید بازار ارز از التهابات خارج می‌شود.


آغاز تحرک صنعت ساختمان در نیمه دوم 97


وی در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به رکود چند ساله بازار مسکن، گفت: پیش‌بینی ما این است که در نیمه دوم امسال آغاز رشد و تحرک در صنعت مسکن و ساختمان را شاهد باشیم.


پورابراهیمی همچنین به حضور بیش از 100 شرکت خارجی در هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان خبر داد و افزود: حضور این شرکت‌های خارجی که عمدتاً از کشورهای اروپایی هستند، قطعاً به کیفیت نمایشگاه اضافه می‌کند. ضمن اینکه شرایط صادرات محصولات شرکت‌های داخلی در صنعت ساختمان با حضور در این گونه نمایشگاه‌ها قطعاً فراهم می‌شود چراکه تولیدات شرکت‌های داخلی قابل رقابت با رقبای خارجی است.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته