دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 مرداد 1397 - 07:07
سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور:

کارت هوشمند ملی دارای استانداردهای جهانی است

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور بیان کرد:  کارت هوشمند ملی دارای استانداردهای جهانی است که لایه‌های امنیتی بسیاری در آن رعایت شده است.
کد خبر : 301687

سیف‌الله ابوترابی در گفتگو با خبرنگار حوزه جامعه گروه اجتماعی خبرگزاری آنا درباره شکایت برخی اداره و سازمان‌های دولتی و خصوصی مبنی بر ناخوانا بودن اطلاعات کارت هوشمند ملی، گفت: برای نحوه درج اطلاعات اشخاص روی کارت ملی از قبیل رنگ نوشته، سایز، فاصله اطلاعات و ... بررسی و اقدامات کارشناسی انجام شده است.


وی افزود: اطلاعات به گونه‌ای روی کارت هوشمند ملی درج شده است که برای تمام افراد خوانا باشد و نمی‌توانستیم در این مساله سلیقه‌ای عمل کنیم.


سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور یادآور شد: برخی اداره‌ها اعتراض کرده‌اند که سایز نوشته‌های روی کارت کوچک است اما این در حالی است که اگر ما غیراز این عمل می‌کردیم، برخی دیگر اعتراض می‌کردند، برای همین در جلسات کارشناسانه تصمیم گرفته شده نوشته‌ها با اندازه استاندارد روی کارت درج شود.


ابوترابی با تاکید براینکه کارت هوشمند ملی دارای استانداردهای جهانی است، خاطرنشان کرد: لایه‌های امنیتی بسیاری در این کارت و اطلاعات درج شده روی آن پیش‌بینی شده است.


و یدر بخش دیگری از سخنانش با توجه به تمدید مهلت دریافت کارت هوشمند ملی تا پایان سال، گفت: به افرادی که تاکنون هیچ اقدامی نکرده‌اند توصیه می‌شود تا پایان مهلت تأمل نکنند و طی سال برای دریافت کارت هوشمند ملی اقدام کنند.


انتهای پیام/4009/4038/


انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
ناشناس
Iraq
سه‌شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۸
۰
کارت قدیمی هوشمند هنوز اعتبار دارد چرا در سفارت سلیمانیه متوقف شد همان کارت قدیم حلا کو تا کارت جدید الکترونیکی بگو کارمان را در سفارت سلیمانیه شروع کنند تا مشکل منم بر طرف شود نامه را به گوش ابو تراب سیف الله برسانی خا طر الله
ناشناس
Iraq
سه‌شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۴
۰
من پست الکترونیکی ندارم ۱۷ سال قبل از ایران آمدم بغدادو فقط شناسنامهام کود ملی ثبت شده بود و همراه با پاسپورت قانونی امدم عراق شوهرم عراقی است به کار قانونی من در سفارت سلیمانیه دستور بدهید برای کارت ملی و دستگاه را در اختیار سفارت سلیمانیه بزارند مسعولین ثبت احوال کار مردم را سریع راه بیندازید در خارج ایران و سفارت سلیمانیه به خا طر خدا من بد جوری کارم گره خورده لطفان از سلیمانیه
ناشناس
Iraq
سه‌شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۵
۰
چه وقط جواب میدهید به من
هلدینگ شایسته