دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 مرداد 1397 - 09:14
وزیر کشور در نشست با فعالین سازمان‌های مردم نهاد:

بدون احزاب کشور اداره نمی‌شود/ 20 اعتراض و درگیری در مساله آب داشته‌ایم

وزیر کشور در نشست با فعالین سازمان‌های مردم نهاد گفت: هیچ کشوری بدون احزاب نمی‌تواند تدبیر مناسبی در چگونگی اداره کشور داشته باشد. مشکل آب بسیار جدی است و امسال حداقل ۲۰ اعتراض در مساله آب داشتیم.
کد خبر : 301678

به گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی خبرگزاری آنا، عبدالرضا رحمانی‌فضلی امروز در نشست مشترک با فعالین سازمان‌های مردم نهاد یا سمن‌ (NGO) با تاکید بر اینکه مشکل آب در کشور بسیار جدی است گفت: امسال حداقل 20 اعتراض و درگیری در مساله آب داشتیم اما هنوز هیچ اقدامی از سوی سمن‌ها برای یک حرکت بزرگ در کشور انجام نشده است.


وی نقش احزاب را در مدیریت کشور مهم دانست و افزود: هیچ کشوری بدون احزاب نمی‌تواند تدبیر مناسبی در چگونگی اداره کشور داشته باشد. هر کسی بگوید بدون حزب کشور را اداره می‌کنیم‌ نشانه جهل است.


رحمانی‌فضلی با اشاره به تسهیل صدور مجوز تشکل‌های مردمی از سوی وزارت کشور گفت: با تسهیل صدور و تمدید مجوزها زمینه حضور سمن‌ها در فعالیت‌های اجتماعی را ارتقا دادیم و توانمندی تشکل‌ها بر عهده خودشان است و لازم است سازمان‌های مردم نهاد نیاز فعالیت و مشارکت خود در جامعه را ایجاد و بستر آن را فراهم کنند تا به نوعی مطالب عمومی شود.


وزیر کشور با انتقاد از ضعف مدیریت گفت: در زلزله کرمانشاه ضعف مدیریت کمک به مردم در حوادث کاملا مشهود بود و کمک‌های به طور درست توزیع نشد و به زلزله‌زدگان نرسید، به طوری که به یک خانواده چند چادر و به یک خانواده اصلا چادری نرسید.


وی کمبود آب در کشور را جدی دانست و تصریح کرد: از ابتدای امسال بیش از ۲۰ اعتراض و درگیری در سطح کشور در حوزه کمبود آب داشتیم. باید فرهنگ و الگوهای استفاده از منابع طبیعی توسط مردم فرهنگ‌سازی شود. در دولت همه به افزایش مشارکت سمن‌ها اعتقاد دارند و رابطه با مردم نهادها باید بر اساس نیاز باشد و این نیاز از سوی دولت و مردم احساس شود و لازم است فرهنگ‌سازی نقطه آغاز سازمان های مردم نهاد باشد.


وزیر کشور به ارتباط کمال‌طلبی انسان با خدا اشاره کرد و گفت: ارتباط انسان با خودش موجب شناخت از خود است و ارتباط با طبیعت نیز موجب ادامه حیات آدمی است و نیاز تعیین‌کننده این نوع ارتباط است و روابط اجتماعی از دیگر انواع ارتباط انسان است. ارتباط انسان با خدا و طبیعت ارتباطی لایتناهی است و شناخت انسان از خود نیز با توسعه ارتباط انسان با خود کامل می‌شود.


وزیر کشور ارتباط و تکیه به مردم را ضروری دانست و از احزاب تقاضا کرد برنامه‌های دراز مدت ارائه کنند.


رحمانی‌فضلی به اختیارات و امکانات حکومت و احزاب پرداخت و افزود: باید حد خودمان را در مورد احزاب شناسایی کنیم و کاستی همکاری و به کارگیری از ظرفیت تشکل‌ها و احزاب به دلیل عقب افتادگی است و وظیفه دولت است که مشارکت تشکل‌ها را توسعه دهد. در کجای دنیا سراغ داریم که همه امور را حاکمیت در دست داشته باشد و اجرا کند؟


وزیر کشور در پایان سخنان خود گفت: امسال با احترام ۷۳۰ هزار نفر افغانستانی از سطح کشور جمع‌آوری شده‌اند که هزینه نگهداری، بهداشت و حمل‌ونقل آن‌ها در طول یک روز ٢٠ هزار تومان بود و سه روز طول می‌کشید به کشورشان برگردانده شوند. ما به آن‌ها احترام می‌گذاریم اما کسی که غیرمجاز وارد کشور شده است باید برگردانده شود.


انتهای پیام/4071


انتهای پیام/

برچسب ها: وزیر کشور
ارسال نظر
هلدینگ شایسته