دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 مرداد 1397 - 19:35

نماینده مردم تهران از توضیحات وزیر اطلاعات درباره دوتابعیتی‌ها قانع نشد

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی از پاسخ وزیر اطلاعات درباره اعطای گرین کارت دولت آمریکا به 2 هزار و 500 نفر از مقامات ایران و فرزندانشان در جریان مذاکرات هسته‌ای قانع نشد و ترجیح داد که توضیحات وزیر در صحن مجلس مطرح شود.
کد خبر : 301610

به گزارش حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا از خانه ملت، نشست کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی عصر امروز با حضور حجت‌الاسلام محمود علوی وزیر اطلاعات برگزار شد و وی به‌طور جداگانه به سوال دو نماینده مجلس پاسخ داد.


ابتدا جهان‌بخش محبی‌نیا نماینده مردم میاندوآب و شاهین‌دژ در مجلس شورای اسلامی این سوال را مطرح کرد که وزارت اطلاعات چه اقداماتی برای مقابله با بحران‌ها و اقدامات مخل امنیت در دستور کار دارد؟


علوی در پاسخ به پرسش نماینده میاندوآب با تاکید بر وظایف ذاتی وزارت اطلاعات و اشراف کامل بر تهدیدات علیه امنیت ملی، به برخی از اقدامات و دستاوردهای وزارت اطلاعات در این خصوص اشاره و در عین حال تصریح کرد که وزارت اطلاعات کار ظریف و حساسی است و این وزارتخانه در شناسایی و مقابله با چالش‌ها و پیشگیری از مسائل پیشرو، کارکرد درخشانی دارد و به هنگام، گزارش‌ها و ارزیابی‌ خود را ارائه کرده است.


در نهایت نماینده سؤال‌کننده از پاسخ‌های وزیر اطلاعات قانع شد.


در ادامه این نشست، کاظم جلالی نماینده تهران نیز پرسشی از وزیر اطلاعات درباره صحت خبر منتشر شده در رسانه‌های گروهی درباره اعطای حق شهروندی (گرین‌کارت) به 2 هزار و 500 نفر از مقامات جمهوری اسلامی ایران و فرزندان‌ آنها توسط دولت آمریکا در جریان مذاکرات هسته‌ای (برجام) را مطرح کرد که علوی در پاسخ به سوال کاظم جلالی چنین موضوعی را تکذیب کرد و آن را از اساس نادرست دانست.


جلالی نیز با اشاره به اهمیت موضوع و بازتاب گسترده خبر تابعیت مقامات کشور در آمریکا در محافل سیاسی و رسانه‌ای، داخلی و بین‌المللی، از پاسخ وزیر اطلاعات قانع نشد و ترجیح داد که این توضیحات از سوی علوی جهت تنویر افکار عمومی در صحن مجلس شورای اسلامی مطرح شود.


انتهای پیام/4071


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته