دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 مرداد 1397 - 06:58
مسئول کمیته اطلاع‌رسانی خانه احزاب:

حضور رئیس‌جمهور در مجلس می‌تواند برای حل مشکلات راهگشا باشد

کارشناس مسائل سیاسی و مسئول کمیته اطلاع‌رسانی خانه احزاب گفت: استفاده از ابزار قانونی تکلیفی برای نمایندگان مجلس است و حضور رئیس‌جمهور در مجلس و بیان واقعیت‌ می‌تواند برای حل مشکلات راهگشا باشد.
کد خبر : 301537

حسین کنعانی‌مقدم در گفتگو با خبرنگار حوزه احزاب گروه سیاسی خبرگزاری آنا، درباره تقاضای سوال نمایندگان مجلس شورای اسلامی از رئیس‌جمهور گفت: حضور رئیس‌جمهور در مجلس و بیان واقعیت‌های موجود در مسائل اقتصادی کشور می‌تواند راهگشایی برای نمایندگان مجلس باشد تا بتوانند با وضع قوانین جدید به کمک دولت بیایند و مشکلات را حل کنند.


وی سوال از رئیس‌جمهور را حق قانونی مجلس دانست و گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی نماینده‌های ملت هستند و به همین خاطر باید پاسخگوی مطالبات مردم و شرایط اقتصادی و مشکلاتی که هست باشند و به همین دلیل برای پاسخگویی از ابزارهایی مانند سوال، استیضاح و ... که در اختیار دارند باید استفاده کنند. البته اگر مجلس بخواهد از این ابزارها در جهت تسویه حساب سیاسی و تخریب دولت استفاده کند، هم دولت و هم مجلس هر دو ضرر خواهند کرد، چرا که همه در کِشتی نظام هستیم و آسیب به این کِشتی به همگی آسیب می‌زند.


مسئول کمیته اطلاع‌رسانی خانه احزاب افزود: مجلس باید از ابزارهای خود استفاده کند و راهکارهای قانونی را برای پاسخگویی به مردم داشته باشد. استفاده از ابزار قانونی تکلیفی برای نمایندگان مجلس است.


این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: دولت روحانی با رای مردم روی کار آمده و مردم هم به طرح‌ها و شعارهای انتخاباتی رای داده‌اند و حال باید دولت به شعارهایی که در زمان انتخابات مطرح کرده عمل کند و این خواسته مردم است. حال اگر موانعی بر سر راه تحقق شعارهای دولت است باید مسئولان دولت صادقانه آن را با مردم در میان بگذارند و از خود مردم کمک بخواهد. دولت به تنهایی نمی‌تواند همه مسئولیت‌ها را برعهده بگیرد و مردم با مشارکت خود و حمایت از دولت می‌توانند کارها را پیش ببرند. نه مردم از دولت جدا و نه دولت از مردم جدا هستند و با کمک هم می‌توانند مشکلات را حل کنند.


انتهای پیام/4071


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته