دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 مرداد 1394 - 13:41
در گفت و گو با آنا

پاشازاده: پیراهن مجیدی نباید بایگانی شود / استقلال بهانه‌ای برای قهرمان نشدن ندارد

بازیکن سابق استقلال گفت: اگر پیراهن شماره 3 در تیم میلان بایگانی می شود به خاطر این است که مالدینی به جز تیم میلان در هیچ تیم دیگری حضور نداشته است.
کد خبر : 30151

مهدی پاشازاده در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا درباره آغاز لیگ پانزدهم اظهار داشت: «لیگ ایران هر سال در حال پسرفت کردن است و فوتبال کشورمان از این مسئله متضرر خواهد شد. لیگ امسال هم از این قاعده مستثنی نیست.»


وی در ادامه افزود: «80 درصد تیم‌های لیگ برتری وضعیت خوبی ندارند و در شرایط خوبی به سر نمی برند. در پرونده پیکان و راه آهن، بازیکنان پیکان متضرر شدند چرا که تا هفته آخر مشخص نبود کدامیک از این تیم ها در لیگ باقی خواهند ماند. تمام تیم های لیگ برتری بازیکنان مورد نظرشان را جذب کرده اند اما بسیاری از بازیکنان پیکان بدون تیم مانده اند.»


پاشازاده با اشاره به اینکه فوتبال ایران در گذشته بهتر اداره می شد، عنوان کرد: «در حال حاضر فوتبال ایران فاقد زیرساخت است. تیم‌های لیگ برتری دارای مدیرعامل و هیات مدیره هستند اما باز هم می بینیم که مشکلات همچنان وجود دارد. در گذشته تیم‌های فوتبال ایران بدون هیچ امکاناتی نتایج بهتری را می گیرند. عده ای عنوان می کنند که باید مدیر خارجی در فوتبال ایران حضور پیدا کند اما مدیر خارجی هم نمی تواند کاری کند چرا که ابزار ندارد.»


وی درباره شرایط استقلال در لیگ پانزدهم تصریح کرد: «بازیکنانی که استقلال جذب کرده است بازیکنان بسیار خوبی هستند. با توجه به اظهارات سرمربی استقلال مبنی بر اینکه با حضور وی در استقلال، این تیم از نظر تاکتیکی 10 سال جلو خواهد افتاد، به طور حتم استقلال باید در لیگ پانزدهم قهرمان شود چرا که ظاهرا تمام شرایط برای قهرمان شدن استقلال مهیاست.»








در حال حاضر فوتبال ایران فاقد زیرساخت است. تیم‌های لیگ برتری دارای مدیرعامل و هیات مدیره هستند اما باز هم می بینیم که مشکلات همچنان وجود دارد

مدافع سابق آبی پوشان پایتخت در ادامه صحبت هایش خاطرنشان کرد: «به طور کل بایگانی کردن شماره پیراهن بازیکنان بزرگ کاری ارزشمند است اما در مورد پیراهن شماره 7 فرهاد مجیدی قضیه متفاوت است. من هم قبول دارم که مجیدی بازیکن بزرگی بوده است اما در طول تاریخ استقلال، ما بازیکنان بسیار بزرگتر از فرهاد مجیدی را هم داشته ایم؛ پس چرا لباس آنها را بایگانی نکرده ایم؟ ضمن اینکه بایگانی کردن لباس یک بازیکن در شرایط خاصی صورت می گیرد. اگر پیراهن شماره 3 در تیم میلان بایگانی می شود به خاطر این است که مالدینی به جز تیم میلان در هیچ تیم دیگری حضور نداشته است. اما به یاد داریم مجیدی در اواسط فصل استقلال را ترک کرد و به قطر رفت. ضمن اینکه او به جز استقلال در تیم های زیاد دیگری هم بازی کرده است.»


پاشازاده در ادامه صحبت هایش گفت: «البته در این حاشیه هایی که برای بایگانی کردن پیراهن شماره 7 به وجود آمد مجیدی هیچ تقصیری ندارد. این کار توسط منصور پورحیدری صورت گرفت. نکته ای که در این بین وجود دارد این است که بایگانی کردن پیراهن مجیدی نوعی سیاسی کاری و برای به دست آوردن دل هواداران است تا اگر در طول لیگ پانزدهم استقلال نتوانست نتایج مناسبی را کسب کند هواداران علیه مسئولان استقلال جبهه گیری نکنند.»


وی در ادامه صحبت هایش خاطرنشان کرد: «امیرحسین صادقی هم جزو بازیکنان باسابقه استقلال محسوب می شود اما برخوردی که با وی صورت گرفت به هیچ عنوان درست نبود. جدایی صادقی از استقلال مظلومانه بود. مراسم خداحافظی ژاوی از بارسلونا نشان داد که در احترام به بازیکنان پیشکسوت عملکرد درستی نداریم.»


کاپیتان سابق استقلال با تمجید از عملکرد منصوریان در تیم نفت اظهار داشت: «اینکه می گویند عملکرد منصوریان در تیم نفت به دلیل ساختار این تیم در طول سالیان گذشته است را قبول ندارم. منصوریان در فصل گذشته موفقیت های بسیاری را با تیم نفت در لیگ ایران و همین طور آسیا کسب کرد. به طور حتم این موفقیت ها در لیگ پانزدهم هم ادامه دار خواهد بود.»








در طول تاریخ استقلال، ما بازیکنان بسیار بزرگتر از فرهاد مجیدی را هم داشته ایم؛ پس چرا لباس آنها را بایگانی نکرده ایم؟

پاشازاده درباره انتخاب بهترین های لیگ چهاردهم و همین طور عدم دعوت وی به این مراسم گفت: «با سابقه زیادی که در فوتبال ایران دارم به این مراسم دعوت نشدم. شاید مسئولان من را نمی شناختند اما این برخوردها برای من مهم نیست. درباره انتخاب بهترین ها هم فکر می کنم کسانی که انتخاب شدند به حقشان رسیدند.»


وی در پایان صحبت هایش خاطرنشان کرد: «استقلال بهانه ای برای قهرمان نشدن ندارد. امیدوارم این تیم بتواند در لیگ امسال دل هواداران میلیونی اش را شاد کند. از هواداران هم می خواهم که استقلال را تنها نگذارند. ضمن اینکه با حضور پورحیدری و مظلومی روی نیمکت نباید نگران بود.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب