دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
آنا خبر می‌دهد؛

تغییر سازوکار تخصیص ارز مسافرتی/ درآمد ارزی آژانس‌ها با شگردی جالب

سیاست‌های جدید ارزی بالاخره پس از کش‌وقوس‌های فراوان به تصویب رسید و به زودی نحوه تخصیص ارز مسافرتی از سوی رئیس‌کل بانک مرکزی اعلام خواهد شد.
کد خبر : 301508

به گزارش خبرنگار بانک و بیمه گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، پس از تلاطم‌های ارزی هفته‌های گذشته در بازار، بالاخره سیاست‌های جدید ارزی بانک مرکزی در جلسه عصر دیروز شورای عالی هماهنگی اقتصادی که به ریاست رئیس‌جمهور و با حضور سران و مسئولان سه قوه برگزار شد، مورد تائید قرار گرفت.
این سیاست‌ها در چند بخش تدوین و تنظیم شده و امشب از سوی رئیس کل بانک مرکزی در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه 2 به طور کامل تشریح خواهد شد.


یکی از مهمترین بخش‌های این برنامه عملیاتی، تغییر ساز و کار تخصیص ارز مسافرتی است که در برنامه جدید، پرداخت ارز مسافرتی با نرخ رسمی پایان می‌یابد و پرداخت‌ ارز مطابق با دستورالعمل و برنامه جدید بانک مرکزی صورت می‌پذیرد.


احد آزادی‌خواه نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی در این باره با اشاره به نشست غیرعلنی امروز مجلس گفته است: رئیس مجلس شورای اسلامی در این جلسه اعلام کرد که در نشست دیروز قوای سه‌گانه در مورد پرداخت ارز دولتی به مسافرین و گردشگرانی که به خارج سفر می‌کنند، اقدام بسیار خوبی انجام شد و بنا شد تا فوراً جلوی پرداخت ارز دولتی به مسافران گرفته شود.


این گزارش می‌افزاید، در هفته‌های اخیر اخباری درباره سوءاستفاده تعدادی از آژانس‌های مسافری از فرآیند تخصیص ارز مسافرتی منتشر شد که طی آن مشخص شد برخی از آنها مردم را رایگان به سفر خارجی می‌فرستادند و در ازای آن، ارز تخصیص یافته به هر مسافر را به نرخ دولتی از آنها خریداری می‌کردند.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته