دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
همراه با مسابقات تیمی دانشگاه آزاد اسلامی/ 42

نتایج آخرین روز مرحله مقدماتی مسابقات دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی/ آغاز جدال برای قهرمانی

مسابقات سراسری رشته‌های تیمی دانشگاه آزاد اسلامی با رقابت بیش از 3 هزار دانشجوی دختر و پسر به میزبانی 8 واحد دانشگاه آزاد اسلامی از 4 مرداد در حال برگزاری است.
کد خبر : 30149

مریم حضرتی: مسابقات سراسری رشته‌های تیمی دانشگاه آزاد اسلامی در سه دسته 8 تیمی، 10 تیمی و 10 تا 15تیمی (دسته سوم) از 4 مرداد به میزبانی 8 واحد دانشگاه آزاد اسلامی در شهرهای فیروزکوه، سمنان، شهرکرد، همدان، قائم‌شهر، کرج، مبارکه و نجف‌آباد آغاز شد.


مسابقات سراسری دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در رشته‌های والیبال، بسکتبال و فوتسال در بخش دختران و پسران مشترک است، اما رشته‌های فوتبال و هندبال فقط در بخش پسران برگزار می‌شود.


به گزارش آنا، در روز سوم این مسابقات در رشته‌های والیبال، بسکتبال، فوتسال، فوتبال و هندبال در دسته اول و در 8 شهر میزبان نتایج زیر به دست آمد:


رقابت 4 تیم برای قهرمانی بسکتبال دختران


چهره چهار تیم‌ مدعی قهرمانی و دو تیم سقوط‌کننده به دسته 2 با پایان دور گروهی مسابقات بسکتبال دسته اول دانشجویان دختر دانشگاه آزاد اسلامی در همدان مشخص شد.


از گروه «الف» که چهار تیم خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، مازندران و تهران حضور داشتند، تبریزی‌ها عنوانی بهتر از چهارمی در گروه به دست نیاوردند و به همراه کرمانی‌ها به دسته دوم سقوط کردند در این گروه مازندرانی‌ها هم با کسب رده سوم در دسته اول ماندگار شدند.


اما تهران و خراسان رضوی دو تیم برتر این گروه توانستند عملکرد بهتری داشته باشند و به جمع چهار تیم برتر این رقابت‌ها صعود کردند.


در طرف دیگر و گروه «ب» سه تیم فارس، همدان و البرز با هم رقابت کردند که دو تیم میزبان و شیرازی‌ها عملکرد بهتری داشتند و به مرحله نیمه‌نهایی صعود کردند، تیم البرز هم با کسب جایگاه سومی در دسته اول بسکتبال بانوان باقی ماند.


برتری تیم‌های لرستان، تهران، آذربایجان شرقی و فارس در سومین روز از مسابقات والیبال خواهران


تیم‌های لرستان، تهران، آذربایجان شرقی و فارس در سومین روز از مسابقات کشوری والیبال دانشجویان خواهر دانشگاه آزاد اسلامی به میزبانی شهرکرد به برتری رسیدند.


سومین روز این مسابقات با برتری تیم‌های آذربایجان شرقی، تهران، لرستان و فارس در شهرکرد به پایان رسید. در ابتدای مسابقات دو تیم والیبال سیستان و بلوچستان و لرستان با هم رقابت کردند که در پایان تیم لرستان با نتیجه دو بر یک پیروز میدان شد.


همچنین تیم فارس موفق شد با دو گیم بازی 2 بر صفر مازندران را مغلوب کند. در ادامه تیم کرمان با نتیجه 2 بر صفر مغلوب تیم آذربایجان شرقی شد و تیم تهران هم با نتیجه 2 بر صفر توانست تیم خراسان رضوی را شکست دهد و جزو برترین‌های این دوره از رقابت‌ها شود.


صعود چهار تیم به مرحله پایانی مسابقات والیبال دانشجویان پسر


با پایان دور مقدماتی لیگ دست اول مسابقات والیبال دانشجویان سراسرکشور دانشگاه آزاد اسلامی، چهار تیم به مرحله بعد صعود و چهار تیم با این دوره از مسابقات خداحافظی کردند.


در پایان سومین روز از مسابقات لیگ دسته اول والیبال دانشجویان واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور، تیم استان مازندران با نتیجه دو بر صفر، خراسان جنوبی را برد، کرمانشاه دو بر صفر بر تیم بوشهر غلبه کرد، خراسان رضوی مقتدرانه دو بر صفر تیم استان تهران را پشت سرگذاشت و در دیدار پایانی هم کرمانی‌ها موفق شدند دو بر صفر از سد استان مرکزی عبور کنند.


تیم خراسان رضوی با 6 امتیاز صدرنشین گروه «ب» مسابقات شد و مقتدرانه با سه برد قاطع به مرحله بعد صعود کرد. در این گروه کرمان نیز با 4 امتیاز به دور دوم صعود کرد ولی تیم‌های تهران با 2 و مرکزی بدون امتیاز از رسیدن به مرحله دوم بازماندند.


در گروه «الف» تیم‌های مازندران و کرمانشاه هر دو با 5 امتیاز به مرحله دوم صعود کردند و تیم بوشهر با 2 و خراسان جنوبی بدون امتیاز از رسیدن به مرحله بعد بازماندند.


نتایج روز سوم مسابقات فوتسال دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی


مسابقات قهرمانی فوتسال دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی عصر روز سه‌شنبه با برگزاری سه دیدار در ورزشگاه پوریای ولی واحد نجف‌آباد پیگیری شد. در سومین روز از این رقابت‌ها، تیم‌های مازندران، خوزستان، برابر حریفان خود به پیروزی رسیدند.


در این مسابقات ابتدا تیم‌های خراسان رضوی و تیم استان شمالی کشورمان مازندران در یک بازی نفس‌گیر و پرگل به رقابت پرداختند که در پایان تیم مازندران موفق شد با نتیجه 4 بر 2 از سد حریف خود عبور کند.


در دومین دیدار این روز تیم استان خوزستان در برابر دیگر تیم شمالی کشورمان گیلان قرار گرفت که در این دیدار تیم خوزستان با نتیجه 2 بر یک تیم گیلان را شکست داد.


در سومین دیدار نیز دو تیم استان کهگیلویه و استان قزوین با نتیجه تساوی 3 بر 3 تا پایان وقت بازی رضایت دادند.


برترین‌های فوتسال خواهران دانشگاه آزاد اسلامی در روز سوم


سومین روز از مسابقات کشوری فوتسال دختران دانشگاه آزاد اسلامی که در واحد مبارکه در حال برگزاری است، با معرفی نفرات برتر به پایان رسید.


نتایج روز سوم تیم‌های شرکت کننده در مسابقات فوتسال دسته اول خواهران دانشگاه آزاد اسلامی بدین شرح است: فارس با برتری 2 بر یک از سد ایلام گذشت، خوزستان با نتیجه یک بر 5 مقابل کرمان شکست خورد، تهران با نتیجه یک بر 8 گیلان را جا گذاشت و آذربایجان شرقی 4 بر یک بر گلستان مغلوب شد.


در روز آخر مسابقات دسته اول، تیم‌های فارس با گیلان (اول گروه الف با دوم گروه ب)، تهران و ایلام(اول گروه ب با دوم گروه الف)، خوزستان و کرمان (سوم گروه الف با چهارم گروه الف) و آذربایجان شرقی با گلستان (سوم گروه ب با چهارم گروه الف) به مصاف یکدیگر می‌روند.


پایان رقابت‌های مقدماتی دسته یک هندبال مردان دانشگاه آزاد اسلامی


مسابقات هندبال برادران دانشگاه آزاد اسلامی با حضور هفت تیم از استان‌های البرز، فارس، بوشهر، کردستان، لرستان، کرمانشاه و مازندران در سالن شهدای مجتمع ورزشی واحد قائم‌شهر در حال برگزاری است و در آخرین روز مرحله مقدماتی تیم‌های البرز و کردستان به مصاف هم رفتند. تیم البرز با نتیجه 29 بر 18 کردستان را شکست داد و تیم بوشهر با نتیجه 21 بر 34 مغلوب تیم فارس شد و مازندران هم با نتیجه 29 بر 35 مغلوب تیم کرمانشاه شد.


روز پنج‌شنبه تیم‌های برتر مرحله نیمه نهایی برای کسب مقام اول و دوم و بازنده‌ها برای کسب مقام سوم و چهارم به مصاف هم می روند.



تیم‌های راه‌یافته به مرحله نیمه نهایی مسابقات بسکتبال


چهار تیم گیلان، مرکزی، خوزستان و مازندران با برگزاری سومین روز از مسابقات بسکتبال دانشجویان پسر دانشگاه آزاد اسلامی در سمنان به مرحله نیمه‌نهایی این مسابقات راه یافتند.


آخرین روز مرحله مقدماتی با رقابت نزدیک و تماشایی تیم‌ها برای کسب مجوز حضور در مرحله نیمه نهایی مسابقات همراه بود. در نخستین دیدار تیم‌های اصفهان و مرکزی که پیش از این با یک برد و یک شکست امیدوار به صعود بودند به مصاف هم رفتند که در پایان این تیم مرکزی بود که توانست با پشت سر گذاشتن اصفهانی‌های سخت‌کوش با نتیجه 55 بر 45 جواز حضور در مرحله نیمه نهایی را کسب کند.


دومین دیدار روز آخر را تیم‌های گیلان و قزوین به مصاف هم رفتند که همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، مردان خطه سرسبز گیلان با اختلاف 34 امتیاز حریف خود را پشت سر گذاشتند تا دیگر تیم حاضر در مرحله نیمه‌نهایی مسابقات باشند.


تیم مدعی خوزستان برای سرگروهی گروه اول و حضور در مرحله نیمه‌نهایی چهار محال بختیاری را از پیش رو برداشت. دیدار دو تیم با نتیجه 67 بر 49 به نفع خوزستان به پایان رسید.


برای معرفی آخرین تیم حاضر در مرحله نیمه نهایی تیم‌های مازندران و کرمانشاه به مصاف هم رفتند. هر دو تیم پیش از این یک پیروزی و یک شکست را در کارنامه خود ثبت کرده بودند و به این ترتیب هر دو تیم امیدوار به صعود پا به این رقابت گذاشتند که تیم پیروز آخر تیم مازندران بود تا شمالی‌ها دو نماینده در مرحله نیمه نهایی مسابقات داشته باشند. این رقابت با نتیجه 64 بر 47 به نفع تیم مازندران به پایان رسید.


صعود فوتبالی‌های برنده به دور دوم


به گزارش خبرنگار آنا، در سومین روز مسابقات سراسری فوتبال دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی و آخرین روز دسته اول این مسابقات که به میزبانی واحد کرج برگزار شد 8 تیم تهران، اردبیل، کرمان، خوزستان، لرستان، گیلان و مازندران به مصاف هم رفتند.


در این مسابقات و در رقابتی پرگل تیم گیلان با 5 گل تهران را مغلوب خود کرد و تهران تنها توانست 2 گل خورده را جبران کند. تیم خوزستان نیز در مصاف با تیم اردبیل با کسب نتیجه یک بر صفر به پیروزی رسید.


همچنین لرستان در برابر کرمان به برتری 3 بر 2 دست یافت و ایلام با یک گل خورده و 2 گل زده از سد مازندران گذشت.


در آخرین روز دسته اول مسابقات از گروه A لرستان به عنوان سرگروه و خوزستان به عنوان تیم دوم به دور بعدی مسابقات صعود کردند. از گروه B نیز گیلان سرگروه شد و مازندران هم به عنوان دومین تیم گروه B رهسپار دور بعد شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته