دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 مرداد 1397 - 13:50
دیلی‌بیست گزارش داد؛

اُفت صنعت توریسم آمریکا با سیاست‌های ترامپ

دیلی‌بیست در گزارشی اعلام کرد: سیاست‌های اقتصادی ترامپ، صنعت توریسم آمریکا را زمین‌گیر کرد.
کد خبر : 301443

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از دیلی‌بیست، با وجود رشد صنعت توریسم جهان،‌ این صنعت در کشور آمریکا با اُفت چشمگیری مواجه شده است.


روزنامه آمریکایی دیلی‌بیست طی مقاله‌ای با اشاره به رشد منفی صنعت توریسم آمریکا با وجود رشد این صنعت در جهان اعلام کرد که آمارها نشان می‌دهند که سهم آمریکا از توریسم در جهان، از 12 درصد در سال 2017 به 11.7 درصد در سال جاری میلادی کاهش داشته است.


این نشریه اعلام کرد که حتی یک سال پیش از ریاست جمهوری ترامپ، سهم آمریکا از صنعت توریسم در جهان 12.9 درصد بوده است. هر چند به ظاهر تفاوت چندانی میان این آمار و ارقام به چشم نمی‌خورد، اما با در نظر گرفتن دلارهایی که در صورت کاهش حضور توریست‌های خارجی در آمریکا ناپدید می‌شوند، باید گفت که این مسئله ضربه جدی به مشاغلی که ظرفیت ایجاد شدن داشته‌اند می‌زند.


دیلی‌بیست در ادامه نوشت که جنگ لفظی که ترامپ به راه انداخته و قوانینی که اخیراً در مورد سفر به این کشور وضع کرده،‌ تصویر آمریکا را در عرصه جهانی مخدوش کرده است.


ممنوعیت سفر اتباع هفت کشور به آمریکا که به بهانه جلوگیری از حملات تروریستی اجرا شده است نیز به افت صنعت توریسم آمریکا دامن زده است.


سهم آمریکا از توریسم جهان تا سال 2015 به طور تدریجی افزایش یافت؛ هر چند ممکن است برخی تحلیل‌گران، اُفت اخیر توریسم در آمریکا را به افزایش قیمت دلار،‌ نسبت دهند اما باید گفت که در سال 2015 نیز با وجود افزایش قیمت دلار، صنعت توریسم آمریکا همچنان رشد داشت و در سال 2016 نیز این رشد ادامه داشت، اما در سال 2017 که قیمت دلار کاهش داشت و این مسئله باید به رشد توریست آمریکا کمک می‌کرد، این اتفاق روی نداد و صنعت توریسم آمریکا با ناکامی مواجه شد.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته