دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 مرداد 1397 - 07:55
مدیرکل دفتر آموزش‌های کاردانش وزارت آموزش‌ و پرورش خبر داد؛

ایجاد رشته‌های جدید کاردانش برای حمایت از صنایع دستی

مدیرکل دفتر آموزش‌های کاردانش وزارت آموزش‌ و پرورش بیان کرد: امسال برای حمایت از صنایع دستی، رشته‌های جدیدی در شاخه کاردانش ایجاد می‌شود.
کد خبر : 301399

مصطفی آذرکیش در گفتگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا با بیان اینکه دستگاه‌های متولی مهارت، موسسات تولیدی و خدماتی هر ساله متناسب با نیاز بازار پیشنهاد‌هایی را برای ایجاد رشته جدید در شاخه کاردانش ارائه می‌کنند، گفت: امسال سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با همکاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از تمامی استان‌ها بازدید و جلساتی را برگزار کردند که در نهایت منجر شد تا برای حمایت از صنایع دستی، رشته‌هایی در شاخه کاردانش ایجاد شود.


وی افزود:‌ سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری رشته‌هایی را متناسب با بازار کار در هر استان به دفتر کاردانش پیشنهاد داد که پس از انجام بررسی‌های لازم، همکاران ما پیشنهادات مورد تایید را به سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی ارسال کردند.


مدیرکل دفتر آموزش‌های کاردانش وزارت آموزش‌ و پرورش یادآور شد: سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با بررسی زیرساخت‌های لازم برای تهیه مواد آموزشی در نهایت فهرستی را به شورای عالی آموزش‌ و پرورش جهت تایید و بررسی ارسال کرده است.


آذرکیش با تاکید براینکه رشته‌های پیشنهادی عمدتاً در راستای اشتغال‌زایی و حمایت از صنایع دستی در تمامی استان‌ها است، بیان کرد: رشته‌های پیشنهادی در هر استان با توجه به ظرفیت استان،‌ بازار کار و ... متفاوت است.


وی خاطرنشان کرد: به طور کلی شاخه کاردانش جهت اصلاح هرم شغلی کشور تاسیس شده است، بنابراین موظف است هر سال با نیازسنجی بازار کار رشته‌های مورد نیاز را ایجاد و رشته‌های فاقد کاربرد را از گردونه حذف کند.


انتهای پیام/4009/4038



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته