دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 مرداد 1397 - 11:18
فعال سیاسی اصولگرا درگفتگو با آنا:

سوال از رئیس‌جمهور در زمان خودش بیان نشده است/ امیدی به نتیجه‌گرفتن از سوال نمایندگان نیست

یک فعال سیاسی اصولگرا با تاکید بر اینکه با شرایط فعلی کشور، سوال از رئیس‌جمهور در زمان خودش بیان نشده است، گفت: سوال از رئیس‌جمهور باعث شده توجه‌ها از متن به حاشیه منتقل شود.
کد خبر : 301386

پرویز سروری فعال سیاسی اصولگرا در گفتگو با خبرنگار حوزه احزاب گروه سیاسی خبرگزاری آنا، درباره تقاضای سوال نمایندگان مجلس از رئیس‌جمهور گفت: طبق قانون اساسی، سوال از رئیس‌جمهور حق مجلس است و یکی از نقاط برجسته و مثبت قانون اساسی ما همین است که یک مجلس پرقدرتی را پیش‌بینی کرده است.


وی افزود:‌ البته شرایط مجلس فعلی نشان می‌دهد که مجلس مقتدری نیست و هر وزیری که استیضاح می‌شود با وضعیت بهتری به دولت برمی‌گردد و امیدی هم به نتیجه گرفتن از سوال نمایندگان از رئیس‌جمهور وجود ندارد.


سروری معتقد است که «با شرایط فعلی کشور، سوال از رئیس‌جمهور در زمان خودش بیان نشده است» و می‌گوید: سوال کردن حق مجلس است ولی در حال حاضر این سوال به نفع نظام و کشور نیست، چون دولتی که باید با این همه مشکلات معیشتی و نوسانات شدید اقتصادی تمرکزش را بر حل مشکلات بگذارد، حال باید بر روی سوالات نمایندگان متمرکز شود و عملا دولت به نوعی با این سوال درگیر می‌شود.


دبیرکل سابق جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی تصریح کرد: سوال از رئیس‌جمهور باعث شده توجه‌ها از متن به حاشیه منتقل شود. عملا این سوال رای نخواهد آورد و با توجه به اینکه هیچ اصلاح‌طلبی در این سوال از رئیس‌جمهور ورود پیدا نکرده است، این تلقی به جامعه منتقل می‌شود که نیروهای اصولگرا و ارزشی مجلس به دنبال چوب لای چرخ کار گذاشتن دولت هستند.


وی مهترین نقطه ضعف دولت را فرار از پاسخگویی دانست و گفت: یکی از مشکلات اساسی دولت این است که به جای ارتباط برقرار کردن با مردم، از آنها فرار می‌کند. شرایط کشور شرایط خاصی است و رئیس جمهور می تواند صمیمانه با مردم صحبت و مشکلات را بیان کند. الان کشور ترکیه هم با همین مشکلاتی که کشور ما دارد مواجه است، اما رجب طیب اردوغان با مردم کشورش ارتباط برقرار کرده و برایشان صحبت می‌کند و شرایط موجود را تحلیل می‌کند که چرا دچار این وضعیت شده‌ایم. رئیس‌جمهور محترم و وزرای ما هم باید مشکلات و مسائل را برای مردم بیان کنند. مثلا وقتی برق قطع می‌شود وزیر نیرو با صراحت بگوید که چه مشکلاتی وجود دارد که باعث قطعی برق شده و مردم باید چه کارهایی انجام دهند. در شرایط کنونی شاهد یک سکوت دردآوری از طرف دولتمردان هستیم و به شکلی دولت شانه از مسئولیت خالی می‌کند که بزرگترین اشتباه دولت در این دوران است.


نماینده سابق مجلس شورای اسلامی عملکرد دستگاه‌های رسانه‌ای دولت را ضعیف توصیف کرد و افزود: متاسفانه دستگاه‌ها و مسئولین رسانه‌ای دولت وقتشان را در حاشیه‌ها می‌گذرانند و به نکات اصلی جامعه نمی‌پردازند. وقتی این کار انجام نمی‌شود مردم اطلاعات خود را از شبکه‌های خارجی و ضدانقلاب می‌گیرند و نتیجه این می‌شود که تحلیل‌های نادرست در میان مردم جا می‌افتد. دولت باید از هر روز دیگر فعال‌تر باشد.


به گزارش آنا، رئیس مجلس شورای اسلامی روز چهارشنبه (دهم مرداد) سوال از رئیس‌جمهور در صحن مجلس را با پنج محور اقتصادی اعلام وصول کرد. این محورها عبارتند از:


1) عدم موفقیت دولت در کنترل قاچاق کالا و ارز


2) استمرار تحریم‌های بانکی


3) عدم اقدام شایسته دولت در خصوص کاهش نرخ بیکاری


4) رکود اقتصادی شدید چندین ساله


5) افزایش شتابان نرخ ارزهای خارجی و کاهش شدید ارزش پول ملی


انتهای پیام/4003/4071


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته