دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 مرداد 1397 - 10:17
اسپوتنیک؛

سربازان فلانل مسئول ترور نافرجام مادورو

گروه موسوم به سربازان فلانل مسئولیت حمله و سوءقصد به جان نیکلاس مادورو رئیس‌جمهور ونزوئلا را بر عهده گرفتند.
کد خبر : 301377

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از اسپوتنیک، در جریان حمله پهپادی به نیکلاس مادورو هنگام سخنرانی در مراسم بزرگداشت ارتش این کشور در کاراکاس، جنبش مخفی ونزوئلا به نام سربازان فلانل مسئولیت ترور نافرجام مادورو را برعهده گرفت.


این گروه بر عهده گرفتن مسئولیت این حمله را در صفحه توئیتر خود اعلام کرد.


این عملیات شامل پرواز دو هواپیمای بدون سرنشین با مواد منفجره c-4 به سمت تریبون ریاست جمهوری بود. تک تیراندازان ارتش ونزوئلا قبل از رسیدن آنها به هدف، هواپیمای بدون سرنشین را به منهدم کردند.


برنامه ترور رئیس‌جمهور ونزوئلا در یک رویداد عمومی نظامی در کاراکاس اتفاق افتاد که توسط هواپیماهای بدون سرنشین حامل مواد منفجره مورد حمله قرار گرفت.


در این مراسم رئیس جمهور و برخی مقامات ونزوئلا حضور داشتند. طبق گفته جورج رودریگز، وزیر اطلاعات ونزوئلا، هفت سرباز در این حمله زخمی شدند.


جنبش سربازان فلانل در سال 2014 تشکیل شد که با حمایت اسکار پرز، افسر اجرایی سابق سازمان مجاهدین ونزوئلا روی کار آمد، این گروه در ژوئن سال 2017 با بالگرد به ساختمان‌های دولتی (دیوان عالی کشور) در کاراکاس حمله کرد که پس از آن پرز توسط نیروهای امنیتی ونزوئلا کشته شد.


رئیس‌جمهور ونزوئلا در جریان این حمله «خوآن مانوئل سانتوس» همتای کلمبیایی خود را به طرح‌ریزی این ترور نافرجام متهم کرد.


وزارت خارجه کلمبیا اما هرگونه دخالت و برنامه‌ریزی برای این حمله را رد کرد و این تصورات را پوچ و بی‌اساس خواند و تاکید کرد دولت ونزوئلا باید به کلمبیا احترام بگذارد.


انتهای پیام/4077/4068


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته