دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 مرداد 1397 - 00:38
آنا گزارش می‌دهد؛

دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، پیشتاز در آموزش عالی ملی و منطقه‌ای

دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین، فعالیت خود را در سال 1371 و فقط با دو رشته تحصیلی آغاز کرد، این در حالی است که امروز این دانشگاه به عنوان یکی از مراکز معتبر تول
کد خبر : 301368

به گزارش خبرنگار گروه واحدهای دانشگاه آزاد خبرگزاری آنا، این اعتبار را می‌توان عمدتاً به بکارگیری علوم و فناوری بالا در رشته‌هایی همچون معماری علوم رباتیک، مهندسی کامپیوتر و مهندس عمران نسبت داد. بسیاری از دستاوردهای بین‌المللی این دانشگاه بر پایه چشم‌انداز است.


مأموریت دانشگاه آزاد اسلامی قزوین توسعه کامل منابع انسانی و ارتقای سطح دانش برای رسیدن به زندگی صلح‌آمیزتر و بهتر است. چشم‌انداز این دانشگاه تبدیل به یکی از دانشگاه‌های بین‌المللی با اعتبار جهانی در سال 2020 است. برخورداری از اعتبار بالا در میان دانشگاه‌های بین‌المللی در آن سال نتیجه مستقیم چشم‌انداز این دانشگاه خواهد بود.


دانشگاه آزاد اسلامی قزوین دانشگاهی با رویکرد صنعتی است که آموزش، پژوهش و پرورش از ارکان اصلی آن محسوب می‌شوند. این دانشگاه با هدف حرکت در مسیر توسعه و تولید دانش در جامعه گام برداشته و آرمان آن تربیت فارغ‌التحصیلان و متخصصانی است که به فضائل انسانی، اخلاقی و اسلامی آراسته باشند.



واحد دانشگاه در چهار مقطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری به ارائه مهارت‌ها، دانش‌ها و بینش‌های مورد نیاز دانشجویان می‌پردازد و خود را ملزم می‌داند با توجه به روند دگرگونی‌های شگرف در عرصه‌های اقتصادی، فرهنگی، فناوری و اجتماعی، نیازهای تازه و نوظهور آموزشی و پژوهشی جامعه را از طریق طراحی و توسعه دوره‌های آموزشی و خدمات متنوع با بهره‌مندی از فناوری نوین و سیستم‌های پیشرفته آموزشی و همکاری با دانشگاه‌های مطرح جهان تأمین کند.


این دانشگاه به لحاظ مسئولیت ملی و اجتماعی، خود را متعهد به ارایه خدمات آموزشی، پژوهشی و عمومی در بالاترین سطح استانداردهای کیفی می‌داند و بر این باور است این مهم فقط با جذب و حفظ استادان نخبه و فرهیخته و افزایش توانمندی‌های مدیران و کارکنان به نتیجه مطلوب خواهد رسید.


اهتمام دانشگاه برای تربیت نیروهای متخصص و پویا و با بهره‌گیری از استادان برجسته کشور منجر به نتایج درخشانی شده است. به طوری که دانش‌آموختگان این مرکز علمی جذب نهادها و شرکت‌های بزرگ صنعتی می‌شوند و به عنوان کارشناسان و مدیران شاخص فعالیت می‌کنند.


بی‌تردید یکی از شاخصه‌های ارتقای فرآیند آموزشی دانش آموختگان، ایجاد انگیزه در مقاطع بالاتر دانشگاهی در راستای تربیت نیروهای متخصص مورد نیاز سطوح دانشگاهی، تحقیقاتی، اجرایی و... است که با برنامه‌‌ریزی اصولی از بدو تاسیس تاکنون ده‌ها نفر از دانش‌آموختگان این دانشگاه در مقطع کارشناسی ارشد و صدها نفر در دانشگاه‌های معتبر بین‌المللی از جمله کانادا، انگلیس، سوئد و آمریکا با رتبه‌های ممتاز پذیرش شده‌اند.


دانشگاه آزاد اسلامی قزوین با برخورداری از رشته‌های مختلف صنعتی، دستیابی به جایگاه برتر تولید دانش، ارائه تحقیقات نوین و تحول‌آفرینی را آرمان خود قرار داده است و در این راستا ایجاد و توسعه مراکز تحقیقاتی جزء اولویت‌های دانشگاه منظور شده، آزمایشگاه پیشرفته تحقیقاتی مکاترونیک، آزمایشگاه پیشرفته بتن و ساختمان و انیستیتو مدیریت خاورمیانه از جمله مراکزی هستند که دانش‌پژوهان جوان همراه با استادان خود در این مراکز تحقیقاتی به تحقیق و ابداعات علمی می‌پردازند.


دانشگاه آزاد اسلامی قزوین راه‌اندازی پارک علم و فناوری را با هدف ارتقای فرهنگ نوآوری و افزایش رقابت‌پذیری در برنامه دارد. این پارک که در آینده نزدیک گشایش خواهد یافت میزبان جوانان کارآفرین و نخبه کشور خواهد بود.


دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در مسیر آرمان خود برای تبدیل به دانشگاهی در کلاس جهانی، فعالانه گام بر می‌دارد. اکنون دانشگاه با برخی از دانشگاه‌های برجسته جهان همکاری‌هایی را در زمینه‌های پژوهشی و آموزشی آغاز کرده است.



اعطای جایزه تحصیلی بنیاد ملی نخبگان به دانشجویان مستعد استان قزوین، کسب عنوان پرافتخارترین تیم توسط MRL دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در مسابقات مختلف ملی و بین‌المللی، فعالیت‌ ده‌ها شرکت دانش‌بنیان و ساخت خودروهای الکتریکی و ... فقط بخشی از موفقیت‌های واحد قزوین در حوزه پژوهش و فناوری است.


انتهای پیام/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته