دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 مرداد 1397 - 10:22
دبیرستاد حقوق بشر قوه قضائیه:

حقوق‌بشر اسلامی منحصر در جهان اسلام نیست

دبیرستاد حقوق‌بشر قوه‌قضائیه گفت: مخاطب فعالیت حقوق‌بشر اسلامی کل بشر است و اختصاص به جهان اسلام ندارد.
کد خبر : 301367

به گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، محمدجواد لاریجانی صبح امروز در مراسم بزرگداشت روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی گفت: بزرگداشت روز حقوق‌بشر اسلامی به عنوان یک روز مهم به شمار می‌رود و یکی از دستاوردهای اجلاس قاهره است که به پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک روز تاریخی در برنامه‌ کشورهای اسلامی قرار گرفت.


وی افزود: ما از 9 سال پیش به این روز توجه داشتیم و سپس جایزه خاصی برای عنوان حقوق‌بشر اختصاص دادیم. هدف عمده برگزاری این برنامه در درجه نخست توجه به جهان اسلام به عنوان یک منبع فکری است که بسیار هم مورد تهاجم قرار می‌گیرد و مسلمانان مورد تجاوزهای بسیار زیادی در برخی قسمت‌های جهان هستند.


وی تصریح کرد: ابعاد این ظلم‌ها بسیار وسیع است و عمده آن به وسیله کشورهای غربی و با تحریک رژیم‌صهیونیستی انجام می‌شود. وظیفه ماست که از اسلام به عنوان یک مکتب انسان‌ساز استفاده کنیم و مهم است که ما بیراهه‌های بیگانگان را با یک روش درست در مجامع بین‌المللی آشکار سازیم.


لاریجانی افزود: موضوع بعدی معرفی راه و رسم زندگی طبق اخلاق اسلامی است و مسلمانان و مردم جهان باید این راه و رسم را دنبال کنند. کافی است ما بحث کرامت اسلامی را دنبال کنیم تا بتوانیم به این راه و روش در زندگی برسیم.


وی افزود: عمده این موضوعات حول کرامت اسلامی مطرح می‌شود. در تفکر اسلامی ما کرامت انسانی به عنوان کرامت تکوینی و اکتسابی مطرح است در اسناد سازمان ملل متحد نیز که از سوی تفکرات سکولار پشتیبانی می‌شود به اینگونه موضوعات توجه شده ولی با این تفاوت که آنها در این مساله نیز نگرش خود را القا می‌کنند.


دبیرستاد حقوق بشر قوه‌قضائیه تأکید کرد: مخاطب فعالیت حقوق‌بشر اسلامی کل بشر است و اختصاص به جهان اسلام ندارد. ما تأکید داریم که اینگونه تلاش‌ها باید سبب دفاع از حیثیت اسلام شود و ما نقد کارسازی برای نسل آینده داشته باشیم.


انتهای پیام/4077/4033


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته