دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 مرداد 1397 - 09:41

سوقصد به جان رئیس‌جمهور ونزوئلا

رئیس‌جمهور ونزوئلا در یک مراسم رژه‌نظامی مورد حمله پهپادهای انفجاری قرار گرفت، اما نیکلاس مادورو در این حمله آسیبی ندید.
کد خبر : 301352

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از بی‌بی‌سی: نیکلاس مادورو رئیس‌جمهور ونزوئلا هنگام سخنرانی در مراسم رژه‌نظامی در کاراکاس مورد حمله پهپادی انفجاری قرار گرفت.


تصاویر پخش‌شده تلویزیونی که به صورت زنده این مراسم را پوشش می‌دادند نشان می‌دهد رئیس جمهور وحشت‌زده و به طور ناگهانی به سمت بالا حرکت می‌‌کند و ده‌ها تن از سربازان نیز فرار می‌کنند.


مادورو، کلمبیا را برای این حمله متهم کرده است، ادعایی که بوگوتا آن را بی اساس دانسته و آن را رد کرده است.


مقامات ونزوئلا اعلام کرده‌اند در این حمله هفت سرباز زخمی شده و چند نفر دیگر دستگیر شدند.


رهبر ونزوئلا، پیش از این ایالات‌متحده را به انجام توطئه علیه وی متهم کرده بود اما تاکنون هیچ مدرکی برای تأیید این ادعا ارائه نشده است.


این حادثه در مراسم سخنرانی برای بزرگداشت 81 سالگرد ارتش ملی این کشور اتفاق افتاد.


جورج رودریگز، وزیر ارتباطات ونزوئلا گفت: دو هواپیمای بدون سرنشین که با مواد منفجره بارگیری شده‌اند، در نزدیکی جایگاه رئیس جمهور قرار داشتند.


او همچنین گفته مخالفان راست‌گرای ونزوئلا در انجام این حمله دست داشته‌اند چرا که آنها در انتخاباب گذشته ریاست‌جمهوری این کشور شکست خوردند.


عکس‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است نشان می‌دهد که محافظان آقای مادورو با محافظ ضد گلوله پس از حمله ادعایی از او محافظت کردند.


رهبر یکی از احزاب ونزوئلا گفت: ما نمی‌دانستیم که چه اتفاقی افتاده است. اعتقاد ما بر این است که گروه‌های اپوزیسیون برای بروز این اتفاقات تلاش می‌کنند.


در برخی رسانه‌ها اعلام شد دو فروند هواپیمای بدون سرنشین که حامل مواد منفجره بوده‌اند بالای سر نیکلاس مادورو پرواز کرده‌اند که هواپیماها توسط ارتش منهدم شدند.


انتهای پیام/4077/4068


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته