دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 مرداد 1397 - 10:30
سفیر روسیه در انگلیس؛

لندن مدارک ادعای حمله شیمیایی روسیه به یک جاسوس را امحا کرد

سفیر روسیه در انگلیس اعلام کردمقامات انگلیس ادعای خود مبنی بر دست‌داشتن روسیه در حمله شیمیایی به جاسوس در لندن را از بین برده‌اند.
کد خبر : 301341

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از اسپوتنیک، ماه مارس سال گذشته (اسفندماه) دولت بریتانیا، در حادثه بیهوش پیدا شدن افسر سابق اطلاعات روسیه، سرگئی اسکریپال و دختر ۳۳ ساله‌اش در یک مرکز خرید در شهر «سالزبری» انگلیس، روسیه را به دست‌داشتن در این حادثه متهم کرد.


سفیر روسیه در انگلیس تأکید کرد که محققان روسی آماده هستند تا برای تحقیقات مشترک را در مورد احتمال وقوع مسمومیت در شهر سالزیری به انگلیس سفر کنند.


دولت روسیه دست داشتن در مسمویت اسکریپال را رد کرده و از انگلستان خواسته تیم تحقیق مشترکی درباره این حادثه تشکیل شود. با این وجود، لندن از ارائه شواهد در این رابطه و همکاری با مسکو خودداری کرده است. این در حالی است که روس‌ها از امحاء اسناد و مدارک موجود در محل این حمله ادعایی خبر می‌دهند.


انگلیس، آمریکا و بسیاری از هم‌پیمانان غربی این دو کشور با اخراج‌ دیپلمات‌های روسیه به این حمله ادعایی واکنش نشان دادند؛ روسیه هم البته با اتکا به اصل عمل متقابل و متناسب، تعدادی از دیپلمات‌های غربی را از مسکو اخراج کرد.


انتهای پیام/4077/4068


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته