دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰: علت حادثه یخ زدگی بود

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: بر اساس مستندات و مدارک تیم کارشناسی مجلس و کمیسیون اصل ۹۰ هواپیما دچار یخ‌زدگی شده است، از طرفی تا کنون ۱۰ مورد سابقه یخ‌زدگی از این نوع هواپیما در کل دنیا مشاهده شده است.
کد خبر : 301323

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، بهرام پارسایی سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در گفت‌وگویی با اشاره به آخرین جزئیات از بررسی علل سقوط هواپیمای (ATR) شرکت هواپیمایی آسمان اظهار داشت: نشستی را در این خصوص در کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با حضور کمیته بررسی سانحه متشکل از ۵ کارگروه، مسئولان سازمان هواپیمایی، هیئت رئیسه فراکسیون مجلس، مشاوران و کارشناسان مربوطه داشتیم.


وی افزود: کمیته بررسی سانحه چندین دلیل را برای سقوط هواپیما بیان کردند که یکی از دلایل امواج کوهستان است، اما کارشناسان مجلس این دلیل را باور ندارند و معتقدند امواج کوهستان تاثیری بر سقوط هواپیما نداشته است چراکه قبلا این نوع هواپیما در کل دنیا سابقه سقوط به علت امواج کوهستان را نداشته است همچنین موضوع امواج کوهستان را که آیا می‌تواند دلیلی برای سقوط باشد را با تیمی که از فرانسه برای بررسی علت حادثه به ایران آمده بودند مطرح کردیم که نظر آن‌ها نیز این بود که امواج کوهستان نمی‌تواند خیلی اثرگذار باشد.


نماینده مردم شیراز در خصوص علت اصلی سقوط هواپیما اظهار داشت: بر اساس مستندات و مدارک تیم کارشناسی مجلس و کمیسیون اصل ۹۰ هواپیما دچار یخ‌زدگی شده است، از طرفی تاکنون ۱۰ مورد سابقه یخ‌زدگی از این نوع هواپیما در کل دنیا مشاهده شده است که این خود می‌تواند دلیلی برای قبول این ادعا باشد، نظر کارشناسان ما یخ‌زدگی آب است.


وی در پاسخ به این سوال که مقصر اصلی در سقوط هواپیمای آسمان چه کسانی هستند، اظهار داشت: تیم بررسی سانحه هواپیمایی معتقدند درشرایط بد آب‌وهوایی منطقه در آن زمان نباید اجازه پرواز به هواپیما داده می‌شد که مسئول مستقیم آن ناظر اصلی سازمان هواپیمایی و بعد از آن شرکت هواپیمایی آسمان است.


وی در پایان گفت: در این جلسه مسئولین هواپیمایی و کارشناسان مجلس گزارشات خودشان را ارائه دادند که مستلزم بررسی بیشتری است و بعد از بررسی نتیجه گزارش کمیسیون به صحن مجلس و به قوه قضائیه برای تکمیل پرونده و رسیدگی ارسال می‌شود.


شایان ذکر است که روز یکشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۶، هواپیمای مسافربری مسیر تهران به یاسوج متعلق به خطوط هواپیمایی آسمان در منطقه سمیرم در جنوب اصفهان به کوه دنا در منطقه کوهستانی پادنا برخورد کرد که متاسفانه باعث کشته شدن همه۶۰ مسافر و ۴ خدمه پروازی هواپیما شد.


منبع: راه‌دانا


انتهای پیام/4001


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته