دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 مرداد 1397 - 17:33
معاون امور بین‌الملل بنیاد سعدی:

تبادل تجربیات مهم‌ترین وظیفه کانون استادان زبان فارسی است

معاون امور بین‌الملل بنیاد سعدی در نخستین نشست کانون استادان زبان فارسی گفت: تبادل تجربیات مهم‌ترین وظیفه کانون استادان و مدرسان زبان فارسی است.
کد خبر : 301234

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری آنا از روابط عمومی بنیاد سعدی، نشست راه‌اندازی کانون استادان زبان فارسی با حضور فرهاد پالیز دار معاون امور بین‌الملل، رضامراد صحرایی معاون آموزش و پژوهش، مسعود حسنی رئیس اداره کانون استادان بنیاد سعدی و جمعی از استادان زبان فارسی شرکت‌کننده در دوره بلندمدت تربیت مدرس این بنیاد برگزار شد.


در این نشست، معاون امور بین‌الملل بنیاد سعدی با اشاره به فرصت مغتنم حضور استادان زبان فارسی از 11 کشور جهان گفت: مهم‌ترین خدمت و وظیفه کانون استادان زبان فارسی به اشتراک‌گذاری تجربیات مدرسان با یکدیگر است.


وی افزود: صدور گواهینامه کانون استادان و مدرسان، یکی دیگر از برنامه‌های مد نظر این تشکیلات است که می‌تواند در اعتماد بخشیدن به معلمان و مدرسان نقش بسزایی داشته باشد.


صحرایی، معاون آموزش و پژوهش بنیاد سعدی نیز با بیان این نکته که هشتاد‌و‌پنجمین دوره دانش‌افزایی به دلیل اختصاص داشتن به دوره تربیت مدرس زبان فارسی، اهمیت ویژه‌ای دارد، از ایجاد سایتی برای کانون مدرسان زبان فارسی در آینده خبر داد که از طریق آن امکان تعامل و انتقال تجربیات فراهم باشد.


برگزاری سمینارهای منطقه ای سالانه و نشست‌های ماهانه مدرسان هر کشور جهت تداوم ارتباط با استادان زبان فارسی از دیگر اهداف کانون استادان زبان فارسی است که توسط معاون آموزش و پژوهش بنیاد سعدی عنوان شد.


مسعود حسنی رئیس اداره کانون استادان زبان فارسی سخنران بعدی این نشست بود که در ابتدا به بیان برخی برنامه‌های مهم در نظر گرفته شده برای این کانون پرداخت.


به گفته وی، تلاش در جهت روحیه همدلی و اتحاد بین مدرسان زبان فارسی برای ایجاد زمینه‌های گسترش زبان و ادب فارسی در خارج از کشور، شناسایی بسترهای موجود و نیازهای لازم جهت ارائه برنامه‌های علمی، تخصصی و آموزشی کانون‌ها، شناسایی و تجزیه و تحلیل مشکلات و نارسایی‌های موجود در زمینه‌های مربوط به مسائل علمی موضوع کانون‌ها، کمک و مشارکت در چاپ و نشر کتب آموزشی و ادبی اعضای این کانون‌ها، انتقال دستاوردهای علمی و عملی اعضای کانون‌ها به دانشگاه و سایر مراکز علمی و متقابلاً انتقال آخرین یافته های علمی به کانون‌ها و ارائۀ خدمات مشاوره‌ای به اعضای این کانون‌‌‌ها بر اساس نتایج فعالیت‌های علمی و پژوهشی انجام‌شده در بنیاد از مهم‌ترین برنامه های کانون استادان زبان فارسی است.


حسنی همچنین گفت: با ایجاد این کانون استادان زبان فارسی، یک پل ارتباطی میان علاقه‌مندان زبان فارسی ایجاد می شود. هر کدام از ما معلمان زبان فارسی مانند یکی از مرغان سی‌مرغ عطار هستیم که اگر با هم متحد شویم کاری بزرگ انجام خواهیم داد.


در پایان این نشست، برخی از مدرسان زبان فارسی به بیان نظرات خود پرداختند.


ایجاد راهی برای هماهنگی میان کانون استادان زبان فارسی و سایر انجمن‌های علاقه‌مندان زبان فارسی در کشورهای دیگر، معرفی دانشجویان مستعد برای شرکت در دوره تربیت مدرس توسط کانون استادان زبان فارسی، ایجاد ارتباط بیشتر معلمان زبان فارسی با یکدیگر از جمله پیشنهادات مدرسان زبان فارسی خارجی بود.


گفتنی است، در پایان این نشست، تقدیر‌نامه‌ای به امضای غلامعلی حداد عادل رئیس بنیاد سعدی، به آراکسیا ظهرابیان معلم زبان فارسی پیشکسوت ارمنستان به پاس سی‌و‌پنج سال تلاش در آموزش این زبان اهدا شد.


انتهای پیام/4072


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته