دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 مرداد 1397 - 07:07
رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش مطرح کرد؛

استقبال از ورود مجلس به موضوع مدارس ایرانی خارج از کشور/ کمبود بودجه مهم‌ترین مشکل این مدارس

رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گزارش‌های واصله درباره وضعیت مدارس خارج از کشور را بررسی می‌‌کند.
کد خبر : 301196

غلام‌رضا کریمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا با توجه به تشکیل کارگروه 236 در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در خصوص وضعیت مدارس خارج از کشور، گفت: این کارگروه جهت بررسی تخلفات گزارش شده از مدارس خارج از کشور به کمیسیون تشکیل شده است.


وی با بیان اینکه ما از جزئیات تخلفات گزارش شده اطلاعی نداریم، بیان کرد: از تشکیل این کارگروه و ورود نمایندگان مجلس به موضوعات و چالش‌های مدارس خارج از کشور استقبال می‌کنیم؛ زیرا معتقدیم مجلس یک نهاد نظارتی مهم در عرصه دیپلماسی و فرهنگی است که با نظارت و آگاهی می‌تواند با وضع قوانین و یا اختصاص بودجه به رفع مشکلات کمک کند.


رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش در واکنش به اینکه یکی از تخلفات و شکایات واصله در خصوص عدم رسیدگی دولت به وضعیت مدارس خارج از کشور بوده است، گفت: دولت بر وضعیت مدارس خارج از کشور رسیدگی و نظارت دارد، اما باید پذیرفت که دولت دچار کمبود بودجه است و این مشکل گریبان‌گیر بخش‌های مختلف شده است.


کریمی ادامه داد: اگر نمایندگان مجلس به این مساله ورود پیدا کنند، حتماً از نزدیک مشکلات کمبود بودجه در حوزه اداره مدارس خارج از کشور را لمس می‌کنند که ما امیدواریم نمایندگان پس از درک این موضوع و مشکلاتی که کمبود بودجه برای ما ایجاد کرده، سال آینده بودجه بیشتری را تصویب کنند.


انتهای پیام/4009/4038



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته