دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران

علوی فاضل: طرح تجمیع برای روان و کوتاه‌سازی فرایندها ادامه می‌یابد

رئیس مرکز هماهنگی امور استان‌ها و هیات امنای استانی دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: طرح تجمیع همچنان ادامه خواهد داشت و در آینده نزدیک طرحی برای روان‌سازی و کوتاه‌سازی فرایندهای دانشگاه اجرا خواهد شد.
کد خبر : 30119

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر مجتبی علوی‌فاضل در نخستین جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران که با حضور روسای واحدهای استان و اعضای شورای تخصصی در واحد ساری برگزار شد، گفت: دکتر میرزاده در مدت مسئولیت خود با یک برنامه دقیق و مدون تحولات عظیمی را در بدنه و ساختار دانشگاه ایجاد کرد که کار بسیار سختی بوده است.


رئیس مرکز هماهنگی امور استان‌ها و هیات امنای استانی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: کوچک شدن ساختار سازمانی و عملیاتی در طرح تجمیع بسیار محسوس است و با این طرح دبیر هیات امنای استان مسئولیت اجرایی پیدا کرده است.








علوی فاضل: در گذشته از حداکثر توان و ظرفیت موجود در دانشگاه استفاده نمی‌شد و بسیاری از شوراها جنبه تشریفاتی داشتند اما در ساختار جدید، شوراهای دانشگاه شأن اجرایی پیدا کرده‌اند

وی با بیان اینکه در گذشته از حداکثر توان و ظرفیت موجود در دانشگاه استفاده نمی‌شد، افزود: بسیاری از شوراها جنبه تشریفاتی داشتند اما در ساختار جدید، شوراهای دانشگاه شأن اجرایی پیدا کرده‌اند.


علوی‌فاضل با بیان اینکه در سیستم چابک‌سازی باید به مصلحت سیستم توجه کرد تا مصلحت افراد، ادامه داد: در سازمان مرکزی با ایجاد مرکز هماهنگی امور استان‌ها و در استان‌ها با ایجاد دبیرخانه هیات امنای استان برای کوچک‌سازی، چابک‌سازی و تسریع انجام فرایندها مطابق با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی اقدام شد.


وی با توجه به اهمیت تکمیل سامانه آزمایشگاهی همکار (ساها) توسط واحدها افزود: با تکمیل اطلاعات این سامانه و مشخص شدن توان آزمایشگاهی و کارگاهی تمامی واحدها، فرصت استفاده از منابع موجود توسط واحدهای دیگر فراهم شده است که موجب صرفه‌جویی اقتصادی و پوشش کمبود امکانات برخی واحدها در مجموعه دانشگاه خواهد شد.


علوی‌فاضل با بیان اینکه تحقق اقتصاد دانش‌بنیان یک امر بسیار ضروری است، افزود: برگزاری کارگاه‌های اجرایی و عملیاتی برای همه استادان و کارکنان در راستای آشنایی با نحوه فعالیت‌های دانش‌بنیان بسیار مناسب خواهد بود.


رئیس مرکز هماهنگی امور استان‌ها و هیات امنای استانی دانشگاه آزاد اسلامی در این جلسه در مورد شرح وظایف، نحوه عملکرد روسای واحدهای استان، شوراهای تخصصی استان، دبیرخانه هیات امنای استان، وظایف رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان و دبیر هیات امنا، چارت سازمانی، نحوه انتخابات، انتصابات و عملکرد کمیته‌ها و شوراها و ... توضیحاتی ارائه کرد.



چارت سازمانی جدید بعد از تصویب و تایید سازمان مرکزی در اختیار واحدها قرار می‌گیرد








نیازآذری: تاخیر در رسیدگی و ارتقای اعضای هیات علمی موجب عقب‌ماندگی واحدها می‌شود و این اصلا به صلاح دانشگاه نیست. انتظار می‌رود پرونده‌ها با سرعت و شتاب بیشتری مورد بررسی قرار گیرد

به گزارش آنا، سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران هم در این جلسه با بیان اینکه یکی از اهداف طرح تجمیع چابک‌سازی است، گفت: چارت سازمانی جدید به دقت بررسی شده و نتیجه آن که ماحصل یک خرد جمعی است در کمیسیون دائمی طرح و بعد از تصویب و تایید سازمان مرکزی در اختیار واحدها قرار خواهد گرفت.


دکتر کیومرث نیازآذری با بیان اینکه بسیاری از اعضای هیات علمی واحدهای استان دارای مرتبه استادیاری یا دانشجوی دکتری هستند، اظهار کرد: ظرفیت علمی بسیار خوبی در استان وجود دارد که با همکاری و تشریک مساعی واحدهای استان در راستای افزایش سطح علمی و آموزشی و بهره‌وری حداکثری باید با شتاب بیشتری حرکت کرد.


نیازآذری گفت: برای تصویب و ارتقای رشته‌های کارشناسی ارشد و دکتری تمامی واحدهای استان نسبت به تکمیل و ارسال آخرین آمار و اطلاعات دقیق برای ثبت و تصویب تمام رشته ها اقدام کنند.


دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران با توجه به اهمیت طرح آمایش ادامه داد: تصمیمات مهم، حیاتی و راهبردی بر مبنای طرح آمایش اتخاذ خواهد شدف بنابراین واحدهای استان باید نسبت به تکمیل و ارسال آن در کوتاهترین زمان اقدام کنند.


نیازآذری از روند کند بررسی پرونده‌ها در کمیته‌های تخصصی برای ارتقای علمی انتقاد کرد و گفت: تاخیر در رسیدگی و ارتقای اعضای هیات علمی موجب عقب‌ماندگی واحدها می‌شود و این اصلا به صلاح دانشگاه نیست. انتظار می‌رود پرونده‌ها با سرعت و شتاب بیشتری مورد بررسی قرار گیرد.


وی در پایان جسارت و شجاعت دکتر میرزاده و تلاش و پیگیری دکتر علوی فاضل را منشأ خیر دانست و از تلاش آنان در تحقق تصویب رشته‌ها تشکر کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته