دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 مرداد 1397 - 01:49
آنا گزارش می‌دهد؛

رهبر انقلاب: مجلس شورای اسلامی یک مرکز اساسی و تعیین‌کننده برای انقلاب است

از دیدگاه مقام معظم رهبری، مجلس شورای اسلامی به عنوان یک رکن اساسی است. در واقع مقام معظم رهبری همچون امام خمینی(ره)، مجلس شورای اسلامی را عصاره یک ملت می‌دانند که با نگاهی مسئولانه در برابر اسلام، انقلاب و مصالح عالیه نظام به امور کشور بپردازند.
کد خبر : 301176

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، از دیدگاه مقام معظم رهبری، مجلس شورای اسلامی به عنوان یک رکن اساسی است. در واقع مقام معظم رهبری همچون امام خمینی(ره)، مجلس شورای اسلامی را عصاره یک ملت می‌دانند که با نگاهی مسئولانه در برابر اسلام، انقلاب و مصالح عالیه نظام به امور کشور بپردازند. این نگرش در پیام‌ها و دیدارهای ایشان به مجلس و کارگزاران نظام بار‌ها مورد تاکید قرار گرفته است.


ایشان در باب اهمیت مجلس شورای اسلامی می‌فرمایند: «مجلس شورای اسلامی، یک مرکز اساسی و تعیین کننده برای انقلاب است، همه سر رشته‌های امور، به مجلس شورای اسلامی بر می‌گردد.» (بیانات نظام معظم رهبری در تاریخ ۶۸/۹/۲۲)


ایشان در تاریخ 28 خرداد 1383 درباره اهمیت جایگاه مجلس فرمودند: اگر هدف ما از نمایندگی مجلس و از مسئولیت‌های دولتی و از تکیه زدن بر مناصب و مسندهای گوناگون از آن جایی که شما نشسته‌اید، تا آن جا که بنده نشسته‌ام، تا آن‌ جایی که دولت نشسته است، تا آن جایی که مسؤولان گوناگون در رده‌های مختلف نشسته‌اند همین شأن ظاهری و برخورداری‌های ظاهری باشد (که این هم پوچ است، باطن این هم چیزی نیست؛ بظاهر، برخورداری به نظر می آید، اما برخورداری واقعی نیست) بدون شک سرمان کلاه رفته است چون ما در مقابل آنچه می‌گیریم، چیزی می‌دهیم. شما در طول مدت عمرتان هیچ چیز را یکجانبه نمی‌گیرید؛ چیزی می‌گیرید و چیزی می‌دهید. آنچه می‌گیریم همین چیزهایی است که در طول زندگی گیرمان می‌آید از علم، معنویت، پول، مقام، جلوه‌‍گری در چشم مردم، از محبوبیت و غیر اینها آنچه می‌دهیم، از همه این‌ها مهمتر است و آن، عمر و زندگی ماست. «انّ الانسان لفی خسر» ما در مقابل همه دستاوردهای خود چیزی را داریم و به طور مستمر و بی‌وقفه تحویل می‌دهیم و آن، مدّت مهلت و فرصت ما در این دنیاست. این دارد تمام می شود. سرمایه اصلی دارد ذره ذره کم می‌شود، مثل یخی که انسان در دستش بگیرد و آب شود. این سرمایه را باید به سرمایه تبدیل کنیم.


مهمترین چیزی که در باب مجلس شورای اسلامی وجود دارد. این است که این مجلس مظهر مردم سالاری دینی است. الگویی که نظام اسلامی در خصوص مردم سالاری دینی به دنیا ارائه داد و در عرصه سیاست جهانی مطرح کرد، بدون شک تجربه موفقی از آب درآمد. آنچه در آن، هم رأی و اراده و شخصیت و خواست مردم در آینده سازی جامعه تأثیر دارد، و هم چارچوب این حرکت، ارزش‌های معنوی و الهی است، همان چیزی است که امروز بشریت نیازمند آن است و از نبود آن دارد رنج می برد. این جنگها، استکبارها، ظلم‌ها، شکاف‌های طبقاتی، غارت ثروت ملت‌ها و فقر عجیبی که بر بخش عظیمی از مردم دنیا حاکم است، همه بر اثر نبود معنویت است.


ما ملت ایران آمده ایم معنویت را به شکل جوهری، اصولی و ریشه‌ای نه به شکل سربار و تعارفی در الگوی جدید خود گنجانده‌ایم. مردم سالاری دینی، این است. مظهر این مردم سالاری، مجلس شورای اسلامی است؛ هم «شورا» است، هم «اسلامی» است؛ هم انتخاب مردم است، هم جهتگیری اسلامی است، که در اصول متعدد قانون اساسی و در سوگند نمایندگی آشکار است. این الگو، بی نظیر است. البته طبیعی است که علیه آن تبلیغات کنند به تعبیر بازاری ها توی سر جنس بزنند و سعی کنند آن را از چشمها بیندازند و بی ارزش وانمود کنند، این یک ترفند شناخته شده است. نکته یی که بسیار مهم است، این است که از همه ظرفیت کاری مجلس استفاده کنید. اگر قرار باشد یک روز دستگاهی بخواهد موفق ترین مجلس ایران را در دوره بعد از انقلاب ارزیابی کند، بلاشک موفق ترین مجلس، مجلسی است که توانسته از همه ظرفیت کاری خود استفاده کند. ظرفیت قانونگذاری، یکی از ظرفیتهای بسیار مهم است. ابزارهای نظارت در دست شما قرار دارد. دیوان محاسبات را دست کم نگیرید. من در مجالس قبلی مکرر به مسئولان و دست‌اندرکاران می گفتم دیوان محاسبات را خیلی جدی بگیرید، این ابزار بسیار مهمی است. به شما هم این نکته را عرض می کنم. البته بعضی گوش کردند، بعضی هم گوش نکردند، اما شما گوش کنید. دیوان محاسبات خیلی مهم است.


انتهای پیام/4071


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب