دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
فرح‌بخش عنوان کرد:

پشت پرده قراردادهای درصدی بازیگران در سینما

کارگردان سینما گفت: بسیاری از بازیگران مطرح سینمای ایران انتظار دارند که فیلم‌ساز در صورت فروش مطلوب علاوه بر دستمزدهای پرداخت شده درصدی مازاد بر فروش فیلم را به بازیگر پرداخت کند.
کد خبر : 301173

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری آنا، برنامه «سینما معیار» با موضوع بررسی دستمزدهای غیرمتعارف در سینما، با حضور محمدحسین فرح‌بخش کارگردان و تهیه‌کننده سینما از شبکه رادیویی گفت‌وگو روی آنتن رفت.


فرح‌بخش با اشاره به این که سینمای ایران ذاتاً دولتی است، عنوان کرد: با حضور افرادی چون انوار و بهشتی در مدیریت سینما در سال 1362 سینمای ایران به طور رسمی در وابستگی به دولت و با اقتصادی ورشکسته مشغول به فعالیت است.


وی افزود: نفوذ سرمایه‌های دولتی بیش از حد به چرخه اقتصادی فیلم‌های سینمایی باعث شده تا سینمای بخش خصوصی به طور کامل زمین‌گیر شود.


این کارگردان سینما با اشاره به این که دستمزدهای بالا امکان تولید فیلم را کاهش می‌دهد، اظهار داشت: بدون شک یک بازیگر معروف با قرارگیری در کنار عوامل خوب و حرفه‌ای می‌تواند به اوج شهرت رسیده و فروش بالایی را نصیب فیلم کند.


وی افزود: بسیاری از بازیگران معروف و گران قیمت سینمای ایران با حضور در فیلم‌های سینمایی ضعیف نمی‌توانند فروش یک فیلم را تضمین کنند.


محمدحسین فرح‌بخش با اشاره به لزوم سامان‌بخشی وضعیت اکران فیلم‌های سینمایی در ایران، اظهار داشت: شایسته است که تمامی مسئولین مرتبط با حوزه سینما روند تولید و اکران فیلم‌های سینمایی را مورد سامان‌دهی قرار داده و با تکیه بر برنامه‌های دقیق پیش ببرند.


وی با اشاره به چرایی اکران فیلم‌های خارجی در داخل کشور، تصریح کرد: اکران فیلم‌های غیرایرانی در داخل کشور می‌تواند سرانه فروش سینمای ایران را به طور چشمگیری کاهش دهد.


این کارگردان سینما با اشاره به قراردادهای درصدی عوامل با فیلم‌ساز، توضیح داد: بسیاری از بازیگران مطرح سینمای ایران انتظار دارند که فیلم‌ساز در صورت فروش مطلوب علاوه بر دستمزدهای پرداخت شده درصدی مازاد بر فروش فیلم را به بازیگر پرداخت کند.


وی افزود: برخی از بازیگران گران‌قیمت بدون توجه به فروش نهایی فیلم انتظار دارند تا دستمزدهای متناسب با فروش‌های میلیاردی و رتبه اول سینمای ایران را دریافت کنند.


انتهای پیام/4072/4073/


انتهای پیام/

برچسب ها: سینمای ایران
ارسال نظر
هلدینگ شایسته