دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 مرداد 1397 - 10:10
شمشیرباز تیم ملی سابر دختران در گفت‌و‌گو با آنا:

بهترین‌ها را شکست دادیم تا مجوز گرفتیم

شمشیرباز تیم ملی سابر دختران گفت: برای اینکه بتوانیم موافقت کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش را برای اعزام به جاکارتا به دست بیاوریم در مسابقات جهانی بهترین‌ها را شکست دادیم.
کد خبر : 301077

کیانا باقرزاده در گفت‌و‌گو با خبرنگار ‌گروه ورزشی خبرگزاری آنا درباره اولین حضور بانوان شمشیربازی در بازی‌های آسیایی بعد از چهل سال گفت: تیم ملی شمشیربازی دختران بعد از چهل سال در مسابقات بازی‌های آسیایی جاکارتا حضور خواهد داشت و این اتفاق برای ما خیلی باارزش است.‌ البته از چندماه پیش فدراسیون به دنبال موافقت ستاد عالی بازی‌های آسیایی و المپیک برای اعزام ما به این مسابقات بود و به همین دلیل ما آمادگی لازم را داشتیم وگرنه نمی‌توانستیم به این سرعت به آمادگی کامل برسیم.


وی ادامه داد: چند روز پیش از مسابقات قهرمانی جهان بازگشتم و در این رقابت‌ها توانستم برای اولین بار در جمع 64 نفر برتر قرار بگیریم. خوشبختانه در بخش انفرادی با بازی‌های خوبی که در گروه مقدماتی داشتم به صورت مستقیم به گروه 64 نفر برتر صعود کردم. در بخش تیمی هم توانستیم 10 پله صعود کنیم. در این مسابقات در بخش تیمی توانستیم قزاقستان را که در بازی‌های آسیایی اینچئون مدال طلا کسب کرده بود را شکست دهیم. امیدوارم با همین آمادگی که این اواخر به خاطر اعزام‌ها به دست آوردیم در جاکارتا بهترین نتیجه را به دست آوریم.


باقرزاده در مورد کسب نتایج درخشان دختران شمشیرباز در مسابقات جهانی و آسیایی گفت: ما در این دو مسابقه به خصوص رقابت‌های جهانی توانستیم قزاقستان و ‌لهستان را شکست دهیم و همین پیروزی خیلی از نگاه‌‌ها را ‌در مورد تیم ملی دختران تغییر داد. ما برای کسب این نتایج خیلی تلاش کردیم و همه از دل و جان مایه گذاشتند تا موافقت ستاد بازی‌های آسیایی را به دست بیاوریم و بتوانیم به جاکارتا اعزام شویم.


شمشیرباز تیم ملی سابر دختران عنوان کرد: از اعتمادی که وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک به ما کردند تشکر می‌کنم و امیدوارم بتوانیم جواب این اعتماد را به خوبی بدهیم و در این مسابقات بهترین عملکرد را داشته باشیم.


باقرزاده در خصوص حریفانشان در بازی‌های آسیایی جاکارتا اظهار کرد: بازی‌های آسیایی در رشته شمشیربازی در آسیا و به خصوص در رشته سابر تقریبا با قهرمانی جهان تفاوتی ندارد چرا که حریفان ما از کشورهای قدرتمند کره و چین هستند و این دو کشور هم در شمشیربازی حرف اول را می‌زنند. کار سختی پیش روی ماست اما ما واقعا امید داریم که بهترین نتیجه را به دست بیاوریم.


انتهای پیام/4057


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته